ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΑΣΩΠΙΑΣ

Σχολικό έτος 2014-2015

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

KATΩ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗ ΜΑΡΙΝΑ?ΤΟΥ ΦΛΟΙΣΒΟΥ

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

Στις 18 Δεκεμβρίου το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στο πάρκο ναυτικής ιστορίας των Ελλήνων που βρίσκεται στο Παλαιό Φάληρο στον Σαρωνικό κόλπο.Ήταν μια εκδρομή αλλιώτική από  άλλες που είχαμε διοργανώσει κατά καιρούς. Στην περιοχή του Φλοίσβου, στον Πειραιά είναι συγκεντρωμένα και διατίθενται προς επίσκεψη μια πλειάδα πολεμικών σκαφών με κορυφαίο έκθεμα το θωρηκτό Γ.Αβέρωφ. Κοντά του το ιστορικό ΄΄Βελος΄΄ και σε προφυλαγμένο υπόστεγο ένα αντίγραφο αρχαίας τριήρους η ΄΄Ολυμπιάς΄΄.

                                          

Το πολεμικό μας ναυτικό έχει αναλάβει τη φροντίδα και την έκθεση στο κοινό αυτών των σκαφών και έτσι βρεθήκαμε στο κατάστρωμα του ΑΒΕΡΩΦ, στον ίδιο χώρο που γράφτηκαν ένδοξες σελίδες της ναυτοσύνης των Ελλήνων. Ξεναγηθήκαμε στο εσωτερικό του και σε μια ώρα μάθαμε πάρα πολλά που θα χρειαζόμασταν τρεις και παραπάνω διδακτικές ώρες στο σχολείο.

                                   

 Σύμμαχος αρχικά ο καιρός ,μας τα χάλασε προς το τέλος. Άξιζε όμως ο κόπος και η ταλαιπωρία στην εθνική οδό μέχρι να φτάσουμε .

Ταξιδέψαμε νοητά στις πέντε θάλασσες και φτάσαμε μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό ?ως εκεί έφτασε η χάρις του θωρηκτού μας . Ποιος δε θα ΄θελε να είναι στο κατάστρωμά του εκείνον τον καιρό?

                                           

Λάβαμε υπόσχεση πως κάποια άλλη φορά θα πάμε στο Τατόι στο μουσείο των αεροπλάνων!

Ίδωμεν ?

Πάντως την αρμύρα του Πειραιά τη νιώσαμε καλά στο πετσί μας ?φαρμάκι γαρ οι τιμές στη μαρίνα !

 

 

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΓΛΩΣΣΩΝ

 

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΜΕΡΑΣ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ Λ.Τ. ΑΣΩΠΙΑΣ

 

 

 

Με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης, στο Στρασβούργο, η Ευρωπα?κή Ημέρα Γλωσσών γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου, από το 2001. Σε όλη την Ευρώπη, 800 εκατομμύρια Ευρωπαίοι που εκπροσωπούν στο Συμβούλιο της Ευρώπης τα 47 κράτη μέλη, ενθαρρύνονται να μάθουν περισσότερες γλώσσες, σε οποιαδήποτε ηλικία, στο σχολείο ή εκτός σχολείου. Το Συμβούλιο της Ευρώπης, έχοντας πεισθεί ότι η γλωσσική πολυμορφία αποτελεί εργαλείο για επίτευξη μεγαλύτερης διαπολιτισμικής κατανόησης και βασικό στοιχείο στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της ηπείρου μας, προωθεί την πολυγλωσσία σε όλη την Ευρώπη. 
 

 

                                                                http://4.bp.blogspot.com/-FRON_3xR9f8/UmgnrTk1NnI/AAAAAAAAaBk/5flvHL4ubWA/s320/1.jpg

 


ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών χαρακτηρίζεται από ποικιλία στόχων που συμφωνούν με το διαφορετικό οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό ρυθμό ανάπτυξης των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προτεραιότητες δίνονται στο:

 

  • Να δοθεί έμφαση στην αναγνώριση της μοναδικής αξίας που έχει κάθε γλώσσα, ως μέσο έκφρασης αυτών που τη χρησιμοποιούν.

  • Να προαχθεί η πλούσια γλωσσική και πολιτισμική ποικιλομορφία της Ευρώπης, η οποία θα πρέπει να συντηρηθεί, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να προστατευθούν οι γλώσσες των μειονοτήτων.

  • Να ενθαρρυνθεί η εκμάθηση γλωσσών, μέσα και έξω από τα σχολεία, είτε για μελέτη, είτε για επαγγελματικές ανάγκες, για τους σκοπούς της κινητικότητας, για ανταλλαγές, είτε για απλή ευχαρίστηση.

  • Να τονιστεί η σημασία της «Δια Βίου Μάθησης», καθώς η γλωσσική εξέλιξη δεν γνωρίζει ηλικιακά όρια.

  • Να υπενθυμίζει τη σημασία μιας γλωσσολογικής πολιτικής, όχι μόνο σε σχέση με την οικονομική επιτυχία, αλλά σε σχέση με την κοινωνική ολοκλήρωση, το δικαίωμα έκφρασης, την κατανόηση άλλων πολιτισμών και εν τέλει τη συμμετοχή στη δημιουργία μιας κοινωνίας ειρηνικής και δημοκρατικής.


    Αν και πολλοί είναι αυτοί που συμφωνούν για το ότι θα έπρεπε να ήμασταν πολύγλωσσοι, σε πολλές χώρες της Ευρώπης μόνο οι μισοί κάτοικοι μιλούν μια ξένη γλώσσα. Στην Ελλάδα τα πράγματα διαφέρουν βέβαια από την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς η ανάπτυξη του τουριστικού τομέα απαιτεί την εκμάθηση μιας ή και περισσοτέρων γλωσσών. Ίσως, για πρώτη φορά στην ιστορία της Ευρώπης και βέβαια εξαιτίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προσφέρονται τόσες ευκαιρίες για εργασία σε μία άλλη χώρα (εθελοντισμός, ελεύθερη διακίνηση εργαζομένων), που  ωστόσο χάνονται από την έλλειψη γλωσσικών γνώσεων.


    Ταυτόχρονα, όμως, οι επαγγελματικές απαιτήσεις έχουν αυξηθεί τόσο, ώστε η γνώση ξένων γλωσσών κρίνεται απαραίτητη ακόμα και για τους πολίτες που θέλουν να εργάζονται στη χώρα τους. Η Ευρώπη διαθέτει έναν πραγματικό γλωσσικό θησαυρό. Υπάρχουν περισσότερες από 200 ευρωπαϊκές γλώσσες χωρίς να υπολογίσουμε τις γλώσσες εκείνες που μιλιούνται από πολίτες που κατάγονται από άλλες ηπείρους.


    Η εκμάθηση γλωσσών παρουσιάζει πλεονεκτήματα για όλο τον κόσμο και για όλες τις ηλικίες. Δεν είναι ποτέ αργά για να μάθουμε ξένες γλώσσες και να επωφεληθούμε από αυτές. Γιατί σημαντική είναι η διάθεση και η ικανότητα επικοινωνίας που προσφέρει η εκμάθηση μιας γλώσσας σε όλα τα στάδια της ζωής. Και ας μην ξεχνάμε το κυριότερο, η εκμάθηση γλωσσών συντελεί στην ανάπτυξη της ανεκτικότητας και της αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των λαών με διαφορετικό και πολιτισμικό υπόβαθρο. Είναι απαραίτητη για την ανταπόκριση στις πολιτισμικές, κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές που συμβαίνουν στην Ευρώπη.

                                                                            http://2.bp.blogspot.com/-ME5S9eEcGUI/UGMiH0X3rsI/AAAAAAAALtY/41fy7PIyO0A/s320/multilinguismo.png


    ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

 

  • Στην Ευρώπη, σήμερα, ομιλούνται 200 γλώσσες και διάλεκτοι.

  • Η πιο διαδεδομένη γλώσσα μεταξύ των Ευρωπαίων είναι τα Aγγλικά, καθώς το 34% των ευρωπαίων πολιτών τα χρησιμοποιεί ως δεύτερη γλώσσα. Ακολουθούν τα Γερμανικά (12%) και τα Γαλλικά (11%).

  • Οι πιο γλωσσομαθείς στην Ευρώπη είναι οι Λουξεμβούργιοι, καθώς το 99% μπορεί να συνεννοηθεί σε τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα. Ακολουθούν Λετονοί και Μαλτέζοι με 93%. Αντιθέτως, μόλις το 29% των Ούγγρων μιλά μια ξένη γλώσσα, ενώ ακολουθούν οι Άγγλοι (30%), οι Πορτογάλοι, οι Ισπανοί και οι Ιταλοί (36%).

  • Ένας στους δύο Έλληνες (49%) είναι ικανός να συνεννοηθεί σε τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα, ποσοστό το οποίο συμπίπτει με τον κοινοτικό μέσο όρο.

  • Το 44% των Ελλήνων έχει ως δεύτερη γλώσσα -μετά τη μητρική- τα Αγγλικά, το 8% τα Γαλλικά και τα Γερμανικά και το 3% συνεννοείται καλύτερα στα Ιταλικά.

  • Οι πιο γλωσσομαθείς είναι οι μαθητές, καθώς οκτώ στους δέκα είναι σε θέση να συνεννοηθούν σε τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα.

  • Η Ε.Ε επενδύει πάνω από 30.000.000 ευρώ το χρόνο σε προγράμματα που προωθούν την εκμάθηση των γλωσσών, όπως το Socrates και το Leonardo da Vinci, προγράμματα που αναφέρονται κυρίως σε νέους και ουσιαστικά αφορούν την ανταλλαγή μαθητών ή φοιτητών σε διαφορετικά σχολεία ή πανεπιστήμια της Ευρώπης.

     

    Με ευκαιρία την ημέρα αυτή, διοργανώθηκαν στο σχολείο μας εκδηλώσεις προκειμένου να ενημερωθούν οι μαθητές του σχολείου μας για την «κινητικότητα» των ξένων γλωσσών στην Ευρώπη καθώς και για τη χρησιμότητά τους. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις γλώσσες που ομιλούνται στην Ευρώπη και για τις γλώσσες που διδάσκονται στα ευρωπαϊκά σχολεία. Επίσης, οι μαθητές του γυμνασίου ετοίμασαν αφίσες με τα μηνύματα που ήθελαν να στείλουν στους ευρωπαίους συνομηλίκους τους στις γλώσσες που μιλούν και διδάσκονται στο σχολείο μας.

                                  

                                                      

                                                                                                                

     

    Τέλος, το σχολείο μας συμμετέχει στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό που οργανώνεται για τον εορτασμό της ευρωπαϊκής μέρας γλωσσών. Δημιουργήσαμε ένα βίντεο όπου μαθητές από όλες τις εθνικότητες του πολυπολιτισμικού σχολείου μας συστήνονται στη γλώσσα τους και στις γλώσσες που διδάσκονται στο σχολείο μας. Το βίντεο «ανέβηκε» στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα της ευρωπαϊκής ένωσης, http://edl.ecml.at/Events/EventsDatabase/tabid/1772/language/en-GB/Default.aspx  

    Το λινκ για το βίντεο: http://edl.ecml.at/tabid/1772/EventID/7951/Default.aspx

    Το βίντεο αναρτήθηκε προκειμένου να ψηφιστεί! Προθεσμία η 20η Νοεμβρίου!!! Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν το Δεκέμβρη!!! Στόχος μας δεν είναι το βραβείο αυτό καθαυτό αλλά η συμμετοχή και η κατανόηση από μέρους των μαθητών για τη σημαντικότητα της εκμάθησης των ξένων γλωσσών.

    Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στις δραστηριότητες αυτές του σχολείου μας.

 

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

«1η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού»

 

Στις 14 Οκτωβρίου γιορτάστηκε στο σχολείο μας η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού όπως ορίζει το υπουργείο παιδείας από τη φετινή σχολική χρονιά. Το βασικό πλαίσιο που επέλεξε η σχολική μονάδα για τη διοργάνωση της 1ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, αποτελούνταν από ομιλία, διοργάνωση αθλοπαιδιών , προβολή δύο ταινιών μικρού μήκους  και καλλιτεχνικές εικαστικές δράσεις.  Πρέπει να γίνει ιδιαίτερη αναφορά στο Σύλλογο Διδασκόντων και στους μαθητές για την καθολική συμμετοχή τους στις δράσεις που διοργανώθηκαν .

Συγκεκριμένα , η γιορτή ξεκίνησε με ομιλία σχετική με τον θεματικό άξονα της ημέρας : «Ρατσισμός και  Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι». Στην συνέχεια έγινε προβολή δύο ταινιών μικρού μήκους : «JAFAR» και  « Όλοι διαφορετικοί , όλοι ίσοι».


 

Στο δεύτερο σκέλος έγιναν ενδοσχολικoί αγώνες στις αθλοπαιδιές καλαθοσφαίρισης και πετοσφαίρισης?

 

 

 

? ενώ ταυτόχρονα μία ομάδα μαθητών και καθηγητών ασχολήθηκε με την δημιουργία σλόγκαν πάνω σε χαρτόνι και πανό.

 

  

 

Ποια είναι όμως η άποψη μερικών από τους συμμετέχοντες μαθητές για τις δραστηριότητες αυτές;

 

«Η διοργάνωση αθλοπαιδιών για την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού μου φάνηκε καλή και πρωτότυπη ιδέα και με βοήθησε να θυμηθώ πως όλοι είμαστε ίσοι μέσα από τον αθλητισμό και πιο συγκεκριμένα μέσα από τα ομαδικά αθλήματα». Φ. Ι.

           

 «Πριν μερικές εβδομάδες διοργανώθηκαν στο σχολείο μας αθλητικοί αγώνες για την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και προβλήθηκαν βίντεο για το Ρατσισμό και τη Διαφορετικότητα. Πιστεύω ότι η κίνηση αυτή ήταν κάτι όμορφο και δημιουργικό γιατί συνεργαστήκαμε με τους άλλους και δημιουργήσαμε κι άλλες φιλίες μεταξύ μας. Επίσης μπορέσαμε να εκφράσουμε τις απόψεις μας για τον ρατσισμό και τη διαφορετικότητα». Α. Κ.

               

 

«Για μένα οι δραστηριότητες που οργανώθηκαν για την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού ήταν χάσιμο χρόνου γιατί ναι μεν περάσαμε ωραία και χάσαμε μάθημα αλλά το μήνυμα της διαφορετικότητας δεν έγινε αντιληπτό σε όλους τους μαθητές. Πιστεύω ότι δεν αρκεί η προβολή μιας ταινίας ή η οργάνωση αθλοπαιδιών για να γίνει αντιληπτή σε όλους η σημασία της διαφορετικότητας και του ρατσισμού στην καθημερινή ζωή. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί μέσα από οργανωμένα προγράμματα του σχολείου σε εβδομαδιαία βάση». Δ. Σ.

 

             

                                        

Εντούτοις, στην πλειοψηφία τους οι μαθητές έμειναν ικανοποιημένοι από τις εκδηλώσεις. Έστω κι αν το μήνυμα για τη διαφορετικότητα αλλά ισότητα των ανθρώπων μέσα από τον αθλητισμό δεν έγινε άμεσα αντιληπτό σε όλους τους μαθητές, θεωρούμε πως τέτοιες βιωματικές δράσεις συμβάλλουν στην προώθηση αξιών, στάσεων και συμπεριφορών.

 

         

 

Κλείνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν με ζήλο σε όλες τις δραστηριότητες καθώς και το σύλλογο των διδασκόντων που συνέβαλλε στην ομαλή διεξαγωγή των δράσεων.

 

 

ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΚΠΓ

ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΚΠΓ

Πέρυσι τον Μάιο, όπως γίνεται κάθε χρόνο, δύο μαθήτριες της γ? γυμνασίου του σχολείου μας, η Σαλοτσάνα Ντέβι Σοφία και η Βαγγελάτου Ειρήνη, συμμετείχαν στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στα Γαλλικά για τα επίπεδα Α1 και Α2. Τα κορίτσια τα κατάφεραν και πήραν και τα δύο διπλώματα.

ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

Ως καθηγήτριά τους είμαι πολύ περήφανη γι? αυτές. Όχι τόσο γιατί κατάφεραν να επιτύχουν στην προσπάθειά τους (που έγινε με πολύ κόπο και από τις δύο πλευρές) αλλά περισσότερο γιατί τελικά αποδεικνύεται πως ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΜΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟ!

Το βροντοφωνάζω στους μαθητές μου κάθε χρόνο για να «δουν» τα μαθήματα των ξένων γλωσσών με την ίδια σοβαρότητα που αντιμετωπίζουν τα φροντιστήρια τα οποία πληρώνουν άμεσα. Δυστυχώς η ανταπόκριση δεν είναι μεγάλη και λίγοι είναι οι μαθητές που προσπαθούν πραγματικά. Βέβαια και το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας καθώς και τα βιβλία δεν βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση. Εγώ όμως σαν εκπαιδευτικός που αγαπώ την δουλειά μου και το αντικείμενό μου και επειδή πιστεύω σε ένα Δημόσιο Σχολείο που θα προσφέρει στους μαθητές όλα τα απαραίτητα εφόδια για να βγουν στην αγορά εργασίας, κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ.

Ευχαριστώ για μία ακόμα φορά τα κορίτσια μας που μας έκαναν υπερήφανες!

Κώνστα Ευαγγελία

 

Καθηγήτρια γαλλικών (ΠΕ05)


Μετρητής επισκέψεων
57107
TodayToday14
YesterdayYesterday28
This_WeekThis_Week111
This_MonthThis_Month42
All_DaysAll_Days57107

Εργασίες

Εκπαιδευτικό υλικό

Πρόσφατα άρθρα

Login Form

Ημερολόγιο

May 2024
SMTWTFS
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Η ώρα τώρα