ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΑΣΩΠΙΑΣ

Σχολικό έτος 2010-2011

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα

Το θέμα ήταν η Ανακύκλωση.

Απρίλιος 2011

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ Λ.Τ. ΑΣΩΠΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2011 ΦΥΛΛΟ 8ο

 

ΠΑΜΕ ΒΟΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

 

Στις 31-3-2011 η περιβαλλοντική ομάδα και η ομάδα αγωγής υγείας του Γυμνασίου-Λυκείου Ασωπίας ήταν κατενθουσιασμένη αφού θα ξεκινούσε η πολυπόθητη πολυήμερη εκδρομή στο Βόλο.

Το μεσημέρι φτάσαμε στη Κερασιά για να γευματίσουμε. Μετά το γεύμα μας κατευθυνθήκαμε προς Την Λίμνη Κάρλα και στο τοπικό μουσείο λιμναίου πολιτισμού. Μετά την ξενάγηση στο μουσείο επιτέλους φτάσαμε το απόγευμα πια στο ξενοδοχείο το οποίο μας αποζημίωσε από την ταλαιπωρία των προηγούμενων ωρών. Καθώς ήμασταν κουρασμένοι από το πολύωρο ταξίδι αποφασίσαμε να μείνουμε στο ξενοδοχείο και να παραγγείλουμε να φάμε από κάποια πιτσαρία. Την επόμενη στις οχτώ το πρωί ξυπνήσαμε όλοι με αστείρευτη διάθεση και αφού πρώτα φάγαμε πρωινό μετά ακολούθησε η επίσκεψη στην γαλακτοβιομηχανία ΕΒΟΛ, πριν ξεναγηθούμε στο εργοστάσιο ακούσαμε μία ομιλία από την υπεύθυνο της βιομηχανίας. Το μεσημέρι επισκεφθήκαμε την πόλη του Βόλου παίρνοντας εκεί το μεσημεριανό μας. Αμέσως μετά παρακολουθήσαμε την θεία λειτουργία των χαιρετισμών στο μοναστήρι της Παναγία της Ξενίας. Το βράδυ ακολούθησε γεύμα και μετά πήγαμε στο ξενοδοχείο για ύπνο. Την επόμενη μέρα το πρωί επισκεφθήκαμε το πρότυπο χωριό της Ανάβρας.

 

 

Άλλη μια σχολική χρονιά τελειώνει?

Σε λίγες μέρες οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις τους ευχόμαστε καλή επιτυχία!!!

Καλή επιτυχία   επίσης και στους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου στις ανακεφαλαιωτικές και απολυτήριες εξετάσεις.

 

Ευχαριστούμε!!!

Ευχαριστούμε το Δήμο Τανάγρας για την οικονομική βοήθεια που μας πρόσφερε και έτσι πραγματοποιήσαμε την περιβαλλοντική μας εκδρομή στο Βόλο

Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές και τους συναδέλφους, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν θερμά στην συγκέντρωση χρηματικού ποσού για την αγορά φαρμάκων τα οποία στάλθηκαν στους γιατρούς του κόσμου.

 

Γιατροί του κόσμου

Τις τρεις τελευταίες σχολικές χρονιές καταφέραμε να έχουμε μια πολύ καλή επικοινωνία με τους Γιατρούς του Κόσμου. Φέτος μας επισκέφτηκε η ψυχολόγος κ. Τσέλιου Ευαγγελία (όπως και πέρυσι). Συζητήσαμε, ανταλλάξαμε απόψεις προβληματιστήκαμε ως μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί σε   θέματα που αφορούν τα παιδιά και εμάς.

 

   ANEKΔOTA

1) Τι είπε η μπανάνα στον ελέφαντα; -Τίποτα. Οι μπανάνες δε μιλάνε!

2) Με τι πρέπει να γεμίσουμε ένα βαρέλι για να αδειάσει;7 - Με τρύπες!

3) Δυο γειτόνισσες συζητούν: - Γιατί δίνεις στις κότες σου σοκολατάκια;

                                                   - Για να κάνουν σοκολατένια αυγά!

 

ΤΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΜΑΣ...

Το γράψιμο είναι μία δραστηριότητα που επιτρέπει στην έμπνευσή μας να αποτυπωθεί, ώστε να τη μοιραστούμε με άλλους. Το κείμενο που ακολουθεί είναι το τρίτο αλλά όχι τελευταίο μέρος από το διήγημα μιας μαθήτριας του σχολείου μας, που υπογράφει με το ψευδώνυμο Cornelia? Απολαύστε το....

 

Την επόμενη μέρα ξύπνησα νωρίς το πρωί και πήγα με τον πατέρα μου στο σπίτι του Μαρκ. Ενώ ο πατέρας μου πήγε να δει τον βασιλιά, εγώ πήγα στον κήπο με τον Μαρκ.

-Ξύπνησε;

-Όχι, δεν έχει συνέλθει ακόμα.

Ήμουν βυθισμένη στις σκέψεις μου, όταν σκόνταψα πάνω σε κάτι κι έπεσα.

-Έμιλυ, είσαι καλά;

-Μια χαρά, απλώς σκόνταψα.

Με βοήθησε να σηκωθώ.

-Χτύπησες;

-Όχι, σου είπα μια χαρά είμαι.

-Ευτυχώς γιατί έχουμε ήδη έναν τραυματία.

-Απλώς σκεφτόμουν.

-Κι όταν σκέφτεσαι εσύ σκουντουφλάς από 'δω κι από 'κει;

-Μαρκ, μιλάω σοβαρά.

-Κατάλαβα. Και τι είναι αυτό που σκέφτεσαι που σε έκανε να μην βλέπεις που πατάς;

-Απλώς...

-Έμιλυ! Άκουσα τον πατέρα μου να με φωνάζει.

-Με συγχωρείς, Μαρκ.

Πήγα προς το μέρος του πατέρα μου, προφανώς θα έπρεπε να φύγουμε.

-Έμιλυ, ο βασιλιάς συνήλθε.

-Τι;! Τόσο γρήγορα; πως...

-Δεν έχει σημασία πως, σημασία έχει ότι θέλει να δει την κοπέλα που τον έσωσε.

-Τώρα; Θέλει να με δει;

-Έμιλυ, έχει λάσπη το φόρεμά σου! Τι σκεφτόσουν; Τώρα πως θα σε δει ο βασιλιάς; Πρέπει να πας να αλλάξεις...

-Δεν προλαβαίνω, πάω να τον δω.

-Δεν μπορείς να πας έτσι! Θα κάνεις κακή εντύπωση.

-Κακή εντύπωση; Του έσωσα τη ζωή, πως σου φαίνεται αυτή η εντύπωση;

Πήγα μέσα θυμωμένη, δεν ξέρω αν ήθελα ή δεν ήθελα να κάνω καλή εντύπωση. Ένα μέρος του εαυτού μου δεν ήθελε, όχι επειδή δεν τον συμπαθούσα ή κάτι τέτοιο, απλά δεν ήθελα να κάνω το χατίρι του πατέρα μου, πάντα μου έλεγε πως ήμουν αντιδραστική. Από την άλλη μεριά όμως, να δείξω κακή συμπεριφορά μόνο και μόνο για τον πατέρα μου;

Είχα ανέβει τις σκάλες και ήμουν ήδη μπροστά από την πόρτα του δωματίου του.

Άνοιξα διστακτικά την πόρτα. Είχε ανασηκωθεί και καθόταν στο κρεβάτι του.

-Μπορώ να περάσω; Ρώτησα διστακτικά.

Μου έγνεψε θετικά.

Δεν θα είχα κακή συμπεριφορά, το ήξερα από την αρχή, δεν είχα το θάρρος να το κάνω, αλλά τώρα δεν ήθελα να έχω, είχα ξεχάσει τον πατέρα μου.

Μπήκα μέσα και στεκόμουν λίγο πιο μπροστά από την κλειστή πόρτα, ενώ εκείνος με κοιτούσε χωρίς να λέει ούτε μία λέξη. Είχε καστανόξανθα μαλλιά, αν και επειδή ήταν πολύ κοντά φαινόντουσαν περισσότερο καστανά, με καστανά μάτια και μερικά γένια στο πρόσωπό του, δεν ήταν ιδιαίτερα όμορφος, πρέπει να ήταν περίπου 26 με 28 χρονών, περίπου στο ύψος μου. Με κοιτούσε από πάνω μέχρι κάτω και μετά πάλι το ίδιο, σαν να με θαύμαζε. Είχα χαμηλώσει το βλέμμα μου. Ο Μαρκ πάντα μου έλεγε ότι είμαι πολύ όμορφη και πως θα μπορούσα να μαγέψω ακόμα και τον πιο όμορφο πρίγκιπα, δεν ξέρω αν έχει δίκιο. Ένοιωθα άβολα, σήκωσα το βλέμμα μου και τον κοίταξα κατευθείαν στα μάτια, σάστισε.

Όχι πάλι! Τελικά άλλαξα γνώμη ή ήταν μουγγός ή χαζός, μα γιατί το έκανε αυτό;

-Εσύ με έσωσες;

-Μάλιστα μεγαλειότατε. Έκανα μια μικρή υπόκλιση.

Μουγγός τελικά δεν ήταν, άρα ή ήταν χαζός ή του έπαιρνε λίγο χρόνο να μιλήσει.

-Δεν περίμενα ποτέ μου ότι θα δω άγγελο όσο είμαι ζωντανός.

-Πως είπατε μεγαλειότατε;

Προσποιήθηκα ότι δεν άκουσα τι είπε. Χαμογέλασε.

-Έλα κάθισε, μου υπέδειξε μια καρέκλα κοντά στο κρεβάτι του.

-Φαίνεστε καλύτερα.

-Υποθέτω, από χθες, κι αυτό χάρης σε 'σένα, σου χρωστάω τη ζωή μου.

-Όχι μεγαλειότατε, θέλω να πω... Ο καθένας θα το έκανε.

-Δεν το έκανε όμως ο καθένας, το έκανες εσύ. Μου έσωσες τη ζωή, με φρόντισες και δεν ξέρω ούτε το όνομά σου.

-Έμιλυ.

-Έμιλυ... και πότε θα μπορέσω να σηκωθώ;

-Τι να σας πω, πρέπει να αναρρώσετε πλήρως, η αλήθεια είναι πως συνήλθατε πολύ γρήγορα, κανονικά θα ξυπνούσατε περίπου δύο μέρες μετά. Έχετε πολύ δυνατό οργανισμό.

-Ωραία τότε. Την ίδια στιγμή σηκώθηκε απ' το κρεβάτι του.

-Τι κάνετε μεγαλειότατε!;! Ρώτησα έκπληκτη και σηκώθηκα κι εγώ.

-Πάω μια βόλτα, θέλω να πάρω λίγο καθαρό αέρα.

-Μα μεγαλειότατε, δεν έχετε αναρρώσει.

-Εγώ μια χαρά νοιώθω.

-Ναι αλλά...

 

                              

Μέχρι το γάλα να φθάσει στο ποτήρι μας ??

   Όταν το γάλα φθάσει στη βιομηχανία γάλακτος θα πρέπει να ελεγχθεί για πολλές παραμέτρους ώστε να διασφαλιστεί η καταλληλότητά του ως τρόφιμο.

Ένας από τους βασικότερους ελέγχους είναι ο έλεγχος για αντιβιοτικά. Εάν το ζώο ήταν άρρωστο και πήρε αντιβίωση, η ουσία θα περάσει και στο γάλα, άρα και σε εμάς που θα πιούμε το γάλα. Βέβαια οι κτηνοτρόφοι ακολουθούν τις οδηγίες των κτηνιάτρων και δεν συλλέγουν γάλα από ζώο που νοσεί και παίρνει αντιβίωση.

Σε περίπτωση που βρεθεί γάλα με αντιβιοτικό δεν χρησιμοποιείται από την γαλακτοβιομηχανία.

Μετά τη συλλογή του γάλακτος, ακολουθεί η τοποθέτησή του σε ψυχόμενες δεξαμενές με ανάδευση. Στη συνέχεια γίνεται εργαστηριακός έλεγχος.

Γίνεται ο έλεγχος της οξύτητας με τα πεχάμετρα. Το pH του γάλακτος πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των τιμών 6,65 ? 6,70.

Ακολουθεί η επεξεργασία του γάλακτος, που είναι φυσική όχι χημική. Όλο το γάλα περνά από κατάλληλα μηχανήματα ώστε να φθάσει στο ποτήρι μας κατάλευκο, λαχταριστό και κυρίως ακίνδυνο για την υγεία μας. Οι συσκευές μέσα από τις οποίες περνά το γάλα είναι :

  • ο βακτηριοκαθαριστής
  • ο αποσμητής . Εδώ γίνεται η απορρόφηση των δυσάρεστων οσμών του γάλακτος.
  • ο κορυφολόγος. Στο μηχάνημα αυτό γίνεται η διάσπαση του λίπους σε λιποσφαιρίδια αφού προηγηθεί το «καθάρισμα» του γάλακτος από κομμάτια «βρωμιάς» και από νεκρά κύτταρα.
    Εκτός από το καθάρισμα και τη διάσπαση του λίπους ο κορυφολόγος κάνει και την τυποποίηση του γάλακτος ανάλογα με τα λιπαρά που επιθυμούμε να περιέχει.( 2%, 3,5%, ?)
  • ο ομογενοποιητής .Συντελεί στην ομογενοποίηση του μίγματος , ώστε να μην δημιουργούνται «πέτσες» στο γάλα . Κάτι τέτοιο πρέπει να αποφεύγεται, γιατί οι «πέτσες» λιγοστεύουν το χρόνο ζωής του γάλακτος, αφού δεν το αφήνουν να «αναπνεύσει».
  • η παστερίωση. Περιλαμβάνει τη θέρμανση του γάλακτος στους 72ο C για 15 δευτερόλεπτα. Σε αυτές τις συνθήκες καταστρέφονται οι περισσότεροι παθογόνοι μικροοργανισμοί δεν καταστρέφονται όμως οι πρωτεΐνες του γάλακτος. Το γάλα όμως υψηλής παστερίωσης χάνει όλα τα θρεπτικά του συστατικά, δηλαδή είναι ένα «νεκρό» γάλα και γι? αυτό δεν πρέπει να το προτιμάμε. Το υψηλής παστερίωσης γάλα συμφέρει μόνο τις γαλακτοβιομηχανίες γι? αυτό και το προωθούν.

Αυτές τις χρήσιμες πληροφορίες πήραμε κατά την επίσκεψή μας στη βιομηχανία γάλακτος ΕΒΟΛ στο Βόλο στα πλαίσια της εκπαιδευτικής εκδρομής μας.

Είχε ενδιαφέρον το γεγονός ότι όχι μόνο ακούσαμε τις παραπάνω πληροφορίες από τη χημικό της ΕΒΟΛ ,κυρία Λαϊνά, αλλά είδαμε όλα τα παραπάνω μηχανήματα την ώρα της λειτουργίας τους !!

Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που μας έδωσε γνώσεις αλλά και προβληματισμούς για τη σωστή και υγιεινή διατροφή.   Οι συμβουλές των ειδικών από τη βιομηχανία είναι να προτιμάμε το πλήρες φρέσκο γάλα, το παραδοσιακό γιαούρτι και όχι τα «περίεργα» επιδόρπια γιαουρτιού ! Αυτές οι συμβουλές απευθύνονται σε άτομα που δεν έχουν ιδιαίτερα προβλήματα υγείας.

Στην υγειά σας λοιπόν, με ένα ποτήρι γάλα !!

                                                        Πατσοπούλου Χρυσάνθη   (χημικός)

 

                  

ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

Την Κυριακή 3 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στην Κρύα η απονομή βραβείων στους μαθητές των σχολείων της Βοιωτίας οι οποίοι διακρίθηκαν στο διαγωνισμό του Θαλή. Την εκδήλωση άνοιξε η πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας κα Πρέντζα με ένα σύντομο χαιρετισμό και στη συνέχεια έβγαλε λόγο ο καθηγητής Άλγεβρας του πανεπιστημίου Αθηνών κος Καλογερόπουλος. Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και η μαθήτρια του γυμνασίου μας Κατερίνα Κουκουβίνου στην οποία απονεμήθηκε ένα τιμητικό δίπλωμα για τη διάκριση της στο διαγωνισμό καθώς και ένα βιβλίο ως δώρο.

 

 

4) Τι είναι αυτό που πέφτει χωρίς να χτυπήσει; - Η νύχτα!

5) Δυο φίλοι συζητούν: - Κάνω ποδήλατο από 3 ετών.

                                       - Ναι; Πρέπει να είσαι πολύ κουρασμένος

 

-Έχω δυνατό οργανισμό, εσύ το είπες.

Μπράβο μου, τώρα αν πάθει κάτι θα φταίω εγώ. Βγήκε έξω, τον ακολούθησα. Όταν βγήκα έξω στην αυλή τον είδα να με περιμένει, προχώρησε πάλι λίγα βήματα κι εγώ συνέχισα να τον ακολουθώ.

-Δεν ενδιαφέρεστε καθόλου για την υγεία σας;

-Ενδιαφέρομαι.

-Δεν φαίνεται. Αδιαφόρησε και συνέχισε να προχωράει.

Δεν γινόταν να με αγνοεί! Δηλαδή, συμβουλές για την υγεία του έδινα. Επίσης δεν μου άρεσε καθόλου ο τρόπος που με αγνοούσε, δεν με ένοιαζε αν ήταν βασιλιάς ή όχι αλλά δεν είχε καθόλου τρόπους.

Ήταν λίγα μέτρα μακριά μου.

-Δεν πίστευα ποτέ ότι υπάρχει ένας τόσο ξεροκέφαλος βασιλιάς σαν εσάς.

Σταμάτησε και γύρισε για να με κοιτάξει έκπληκτος μ' αυτό που του είχα πει.

-Τι είπες;

-Αυτό που ακούσατε.

-Ξεχνάς ποιος είμαι; Ο τόνος της φωνής του έγινε πιο σοβαρός, αλλά όχι απειλητικός.

-Δεν το ξεχνάω, ότι σας λέω είναι για το δικό σας καλό.

-Μην ανησυχείς αν πάθω κάτι δεν θα κατηγορηθείς ούτε εσύ, ούτε η οικογένειά σου.

-Δεν ανησυχώ για 'μένα, ούτε για την οικογένειά μου, για εσάς ανησυχώ.

-Δεν χρειάζεται, είμαι μια χαρά. Γιατί ανησυχείς τόσο;

-Λογικό δεν είναι; Τώρα πια περπατούσαμε δίπλα- δίπλα, είχαμε βγει από την αυλή και κατευθυνόμασταν προς το ποτάμι.

-Έμιλυ, το ότι είμαι βασιλιάς δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να προσέχω τον εαυτό μου κι έχω μάθει να προσέχουν οι άλλοι.

-Δεν είπα κάτι τέτοιο.

-Το εννοείς όμως.

Τον κοίταζα γεμάτη απορία, εκείνος χαμογελούσε και με κοίταζε φιλικά. Η αλήθεια είναι ότι ήταν τελείως διαφορετικός απ' ότι τον φανταζόμουν, έμοιαζε να διασκεδάζει.

-Πως ήξερες ποιο αντίδοτο ήταν το σωστό;

Διέκοψε τις σκέψεις μου.

-Για να πω την αλήθεια σχεδόν το μάντεψα. Ο πατέρας μου είναι φαρμακοποιός, μεγάλωσα με αυτά τα αντίδοτα, ξέρω πιο είναι καλύτερο για κάθε θεραπεία και πιο είναι το κατάλληλο για κάθε δηλητήριο.

-Κ όταν λες το μάντεψες;

-Στο δάσος φυτρώνουν πολλά δηλητηριώδη μανιτάρια, αυτό που βρίσκει κανείς περισσότερο είναι και το πιο γνωστό, ως δηλητηριώδη εννοώ. Τα υπόλοιπα αν δεν τα παρατηρήσεις δεν καταλαβαίνεις ότι μπορεί να σε βλάψουν, φαίνονται κανονικά. Δηλαδή κάποιος που δεν είναι από την περιοχή δεν τα ξεχωρίζει.

-Και πως ήξερες ότι δεν είναι από την περιοχή;

-Αν ήταν δεν θα σας δηλητηρίαζε.

-Γιατί;

-Γιατί θα ήξερε πως υπάρχει φαρμακείο που έχει τα αντίδοτα από τα μανιτάρια. Άρα μάλλον θα πρέπει να ευχαριστείτε την καλή σας τύχη.

Συνεχίζεται...

ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ?

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ;

Προπαγάνδα είναι η προσπάθεια που γίνεται από συγκεκριμένη ομάδα ή φορέα, προκειμένου να επηρεαστεί η άποψη, η θέση ή η αντίληψη ανθρώπου σε θέματα τα οποία είναι σαφείς συνδεδεμένα με μεγάλες ή μικρές κοινωνικές ομάδες. Η προπαγάνδα είναι συνεχείς διαδικασία η οποία σχεδιάζεται και υλοποιείται με σαφώς προσδιορισμένη μεθοδολογία και για επίσης σαφώς προσδιορισμένο σκοπό. Απευθύνεται είτε σε μεμονωμένα άτομα στο πλαίσιο εφαρμογής του σχεδίου δράσης είτε σε μεγάλες κοινωνικές ομάδες. Γίνεται, κατά περίπτωση, με την προσωπική συζήτηση ή την μαζική επικοινωνία. Η προπαγάνδα μπορεί να πραγματοποιηθεί από συγκεκριμένη ομάδα ή φορέα επειδή διαθέτουν ισχυρή βάση σε ανθρώπινο δυναμικό, την οποία μπορούν να ενεργοποιήσουν, θέτοντας σε δράση και κατάλληλους μηχανισμούς για να έχουν ακόμη καλύτερη και μεγαλύτερη πρόσβαση σε πλατιές πλεονασματικές μάζες.

(Από το μάθημα εισαγωγή στο Δίκαιο και τους Πολιτικούς Θεσμούς)

                                                                       Γιώργος Δουγέκος Β΄ Λυκείου

 

Τα παιδιά ρωτούν, οι Νομπελίστες απαντούν

Αν δε ρωτάς, δε μαθαίνεις!

Γιατί η κρέμα είναι μαλακή;

Γιατί υπάρχουν αγόρια και κορίτσια;

Πόσο ακόμα θα γυρίζει η Γη;

Ερωτήσεις τόσο απλές, ώστε θα μπορούσε να τις κάνει κάθε παιδί. Κι όμως, λίγοι είναι σε θέση να τις απαντήσουν. Νομπελίστες όλων των κατηγοριών εξηγούν, με τρόπο κατανοητό και εκπληκτικά απλό, πολύπλοκα προβλήματα της εποχής ας και απαντούν σε περισσότερες από είκοσι βασικές ερωτήσεις, τις οποίες θα έπρεπε να περιμένουν όχι μόνο οι γονείς των εξαιρετικά περίεργων παιδιών. Το βιβλίο αυτό, γραμμένο από επιστήμονες, πολιτικούς και καλλιτέχνες, απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, αποδεικνύοντας πόσο σημαντικά είναι μια καλή γενική παιδεία ακόμα και σε αυτή την εποχή της εξειδίκευσης.

Η ομάδα σύνταξης

Γ΄ Γυμνασίου

Α΄ Λυκείου

Β΄ Λυκείου

Σύμβουλος σύνταξης: Τόλου Όλγα (Κοινωνιολόγος)

Επιμέλεια: Ηλιάδου Χρυσούλα (Φιλόλογος


Μετρητής επισκέψεων
56946
TodayToday8
YesterdayYesterday9
This_WeekThis_Week41
This_MonthThis_Month227
All_DaysAll_Days56946

Εργασίες

Εκπαιδευτικό υλικό

Πρόσφατα άρθρα

Login Form

Ημερολόγιο

April 2024
SMTWTFS
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Η ώρα τώρα