ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΑΣΩΠΙΑΣ

Απρίλιος 2012

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ Λ.Τ. ΑΣΩΠΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2012 ΕΤΟΣ 3ο ΦΥΛΛΟ 20ο

Οι τ? αμφ? Αρμ? ενέμοντο και Ειλέσιον και Έρύθρας             (Ομήρου Ίλιάδα. Β΄ 499)

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «COMENIUS»

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΣ ΣΤΗ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ

 

Στα πλαίσια του προγράμματος Comenius που έχει αναλάβει το σχολείο μας, δουλέψαμε πάνω στο θέμα «Πώς οι νέες τεχνολογίες έχουν αλλάξει την εκπαίδευση» στη χώρα μας τα τελευταία είκοσι χρόνια. Αφού κουραστήκαμε αρκετά, μαθητές και καθηγητές, για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απαιτούσε το πρόγραμμα, ήρθε η ώρα για το πολυπόθητο ταξίδι στη Λιθουανία για τέσσερις μαθήτριες της Β΄ Λυκείου και δύο καθηγήτριες.

Αν και το ταξίδι ήταν κουραστικό και λόγω απόστασης μα και επειδή αλλάξαμε δύο αεροπλάνα, η εμπειρία άξιζε πραγματικά τον κόπο. Αρχικά διανυκτερεύσαμε στη Ρίγα της Λετονίας και την επομένη οι υπεύθυνοι του προγράμματος από την Λιθουανία μας μετέφεραν με λεωφορείο μαζί με τα άλλα γκρουπ που συμμετείχαν στο πρόγραμμα στην επαρχιακή πόλη Γιονίσκις όπου βρίσκεται το Λιθουανικό σχολείο.

Η Λιθουανία είναι μια υπέροχη χώρα με φύση που σε συναρπάζει: απέραντες καταπράσινες πεδιάδες, δάση μαγικά, ποτάμια και λίμνες παντού. Οι άνθρωποί της μας άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις. Φιλόξενοι και ζεστοί, μας υποδέχτηκαν και μας ξενάγησαν στην χώρα τους. Η διαμονή μας εκεί ήταν πολύ καλά οργανωμένη ώστε να μην αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα. Γνωρίσαμε ανθρώπους διαφορετικούς, γευτήκαμε τα ενδιαφέροντα και διαφορετικά φαγητά τους, είδαμε τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής τους.

Τα εργαστήρια στο σχολείο ήταν λειτουργικά και τέλεια οργανωμένα. Ως εκπαιδευτικός έμεινα έκπληκτη όταν είδα μια χώρα σαν την Λιθουανία να έχει άρτια οργανωμένα σχολεία: ο κάθε εκπαιδευτικός είχε την δική του αίθουσα εξοπλισμένη με διαδραστικό πίνακα, υπολογιστή με διαδίκτυο, βιβλιοθήκες γεμάτες με το υλικό του. Το σχολείο πάλι ήταν ανακαινισμένο, με αίθουσες για δέκα περίπου μαθητές, καντίνα-εστιατόριο και αίθουσα εκδηλώσεων. Το ωράριο των μαθητών και καθηγητών ήταν το ίδιο με το δικό μας αλλά είχαν αρκετά καλλιτεχνικά και αθλητικά μαθήματα (θέατρο, τέχνες, μπάσκετ κλπ). Στενοχωρήθηκα που στην Ελλάδα δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να φτάσουμε έστω και στο επίπεδο αυτό της Λιθουανίας. Δυστυχώς, το ελληνικό κράτος δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ πραγματικά για την εκπαίδευση και το «έμψυχο υλικό της», έστω κι αν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που καθημερινά αγωνίζονται γι? αυτήν δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό και μαθητές γεμάτοι όρεξη και ενέργεια, έτοιμοι να αρπάξουν κάθε ευκαιρία που τους δίνεται για να μάθουν, να προχωρήσουν, να εξελιχθούν.

Έτσι είναι και οι δικές μας τέσσερις μαθήτριες που είχαμε την χαρά να συνοδεύσουμε στη Λιθουανία. Ήμουν σίγουρη από πριν, γνωρίζοντας αρκετά χρόνια τα τέσσερα κορίτσια, ότι δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα. Πραγματικά όμως αισθάνθηκα πολύ περήφανη όταν τα κορίτσια μας έβγαλαν «ασπροπρόσωπους» συμμετέχοντας στα εργαστήρια. Δραστήριες, γεμάτες ιδέες, ζωντάνια και αυθορμητισμό, κοινωνικές και ευγενικές, έκαναν τους άλλους συναδέλφους να μιλούν γι? αυτές με τα καλύτερα λόγια. Είναι αλήθεια πως αισθάνεσαι μεγάλη ικανοποίηση όταν βλέπει ότι έχεις κι εσύ συμβάλει, πέρα από την οικογένεια, στη διαμόρφωση ανθρώπων που έχουν ουσιαστικές βάσεις και μπορούν να προχωρήσουν στη ζωή τους.

Χαίρομαι που ήμουν μια από τις συνοδούς στη Λιθουανία γιατί απέκτησα καινούργιες εμπειρίες, γνώρισα καινούργιους ανθρώπους με ιδέες διαφορετικές και ενδιαφέρουσες και είχα την ευκαιρία να τα μοιραστώ όλα αυτά με τις μαθήτριές μας.

Εύχομαι το επόμενο ταξίδι του προγράμματος για Αυστρία να είναι εξίσου ενδιαφέρον και εποικοδομητικό.

Ευαγγελία Κώνστα (Γαλλικής)


 

Το δεύτερο ταξίδι με την ομάδα Comenius στη Λιθουανία ήταν μια μοναδική εμπειρία για μένα. Φυσικά η διαφορετικότητα της χώρας σε σχέση με τις μεσογειακές ήταν κάτι ξεχωριστό όπως και η συμμετοχή μου σε εργαστήριο θεάτρου. Τίποτα όμως δε μπορεί να συγκριθεί με τη περηφάνια που ένιωσα βλέποντας τις μαθήτριες μας όχι μόνο να συνεργάζονται με αλλόγλωσσους μαθητές και καθηγητές αλλά να ξεχωρίζουν με την εργατικότητα, τις ιδέες τους και τις γνώσεις τους. Και όλα αυτά που εγώ αισθανόμουν ήρθαν και μου τα επιβεβαίωσαν συνάδελφοι από άλλες χώρες και με συνεχάρησαν για τις μαθήτριες μας.

Ειλικρινά με κάνατε πολύ υπερήφανη Αγγελική, Μαγδαληνή, Ευαγγελία και Χριστίνα. Ελπίζω να ήταν και για σας ένα υπέροχο ταξίδι που άφησε πολλές αναμνήσεις.                                                 Κατερίνα   Πιλαφά ( Μαθηματικός)

 

Αυτό που δεν θα ξεχάσω από αυτό το ταξίδι είναι τα όμορφα κτήρια που έμοιαζαν σαν πίνακες ζωγραφικής, οι πλακόστρωτοι δρόμοι και το παραμυθένιο κάστρο. Η Λιθουανία είναι μια πανέμορφη χώρα γεμάτη λίμνες με κρυστάλλινα νερά και πυκνά δάση, είναι ένα ζωντανό παραμύθι.

Μαγδαληνή Πλιάκου Β΄ Λυκείου

 

 

 

 

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ?COMENIUS?

 

 

 

Τρίτη 24 Απριλίου. Η μέρα αυτή άρχισε πιο νωρίς από οποιαδήποτε άλλη μέρα. 3:00 π.μ το πρωί, έπρεπε να ξεκινήσουμε ώστε 4:00π.μ να είμαστε στο αεροδρόμιο. Η πτήση μας μέχρι την Φρανκφούρτη είχε αρκετό ενδιαφέρον. Μέχρι την επόμενη πτήση μας στη Ρίγα έμενε αρκετός χρόνος για να περιηγηθούμε   στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Η επόμενη πτήση, μας οδήγησε στον τελικό προορισμό μας. Πήραμε το λεωφορείο για το tiger hostel. Αφού βρήκαμε που ακριβώς ήταν, τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας, φορέσαμε άνετα παπούτσια και ξεκινήσαμε για νέες ανακαλύψεις στη Ρίγα! Ήταν όλα τόσο όμορφα! Υπήρχαν τεράστια καταπράσινα πάρκα με ποτάμια και όμορφα αγάλματα, πάγκοι που πουλούσαν όμορφα κοσμήματα από κεχριμπάρι και ασήμι. Τα κτίρια έμοιαζαν να έχουν βγει από παραμύθι. Μετά την περιήγηση μας στην πόλη φάγαμε σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο και λίγο αργότερα συναντήσαμε τους καθηγητές της ομάδας των Ισπανών και στη συνέχεια τους Ισπανούς μαθητές, οι οποίοι μας υποδέχτηκαν πολύ θερμά.

Τετάρτη 25 Απριλίου

Φάγαμε πρωινό και στη συνέχεια μαζί με τους Ισπανούς και τους Πολωνούς πήραμε το λεωφορείο για το αεροδρόμιο. Εκεί παραλάβαμε την ομάδα της Γερμανίας και της Αυστρίας και όλοι μαζί κατευθυνθήκαμε προς το Joniskis της Λιθουανίας. Το ταξίδι δεν ήταν καθόλου κουραστικό αφού ήταν μόνο μια ώρα μακριά από τη Ρίγα. Στη συνέχεια φάγαμε μεσημεριανό και ύστερα πήγαμε στο σχολείο. Εκεί τα παιδιά μας υποδέχτηκαν με μια γιορτή με τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς. Έπειτα χωριστήκαμε σε ομάδες σύμφωνα με την ομάδα εργασιών όπου άνηκε ο καθένας. Τα παιδιά της Λιθουανικής ομάδας μας ξενάγησαν στο σχολείο τους. Ένα μεγάλο σχολείο για τα δικά μας δεδομένα με καλές υποδομές, αίθουσα υπολογιστών, κλειστό γυμναστήριο και ένα τεράστιο προαύλιο. Αργότερα ακολούθησαν δραστηριότητες μέσα από τις οποίες ήρθαμε σε επαφή και με τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας μας. Μετά από αυτό ακολούθησε το βραδινό γεύμα και η επίσκεψη στο μουσείο του μπάσκετ. Η μέρα όμως δεν τελείωσε εκεί, αφού αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε πάρτι. Η πιο χαρακτηριστική στιγμή από εκείνη τη βραδιά είναι η στιγμή όπου όλα τα παιδιά χορεύουμε ακριβώς το ίδιο χορευτικό σε ένα μεγάλο κύκλο. Κατά της 10:00 μ.μ. το πάρτι έλαβε τέλος και όλοι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο εξαντλημένοι.

Πέμπτη 26 Απριλίου

Η πρώτη μέρα εργασιών, 9:00π.μ. βρισκόμασταν στο σχολείο για να ξεκινήσουμε. Εκεί χωριστήκαμε ώστε η κάθε μία από μας να ενταχθεί στην ομάδα της. Ακολούθησε ένα μικρό διάλειμμα που ισούται με καινούριες γνωριμίες, εργασίες μέχρι τις 14:00 και στις 16:30 επισκεφτήκαμε το ?Hill of Crosses? ένα μέρος με πάρα πολλούς σταυρούς παρόμοιο με νεκροταφείο. Φεύγοντας από εκεί κατευθυνθήκαμε στην πόλη Siauliai, στο εμπορικό κέντρο ?Akropolis? όπου είχαμε την ευκαιρία να ψωνίσουμε. Αυτό που μας έκανε εντύπωση εκεί ήταν ότι δεν υπήρχαν δισκοπωλεία, υπήρχε όμως παγοδρόμιο στο κέντρο του πρώτου ορόφου. Στις 21:00 αποχαιρετιστήκαμε και δώσαμε ραντεβού την επόμενη μέρα.

Παρασκευή 27 Απριλίου

7:00 π.μ ήμασταν ήδη στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε για τον προορισμό μας, την πρωτεύουσα της Λιθουανίας, Vilnius. Αφού κάναμε μια στάση σε ένα καταπράσινο τοπίο για να ξεκουραστούμε αλλά και να τραβήξουμε φωτογραφίες περίπου στις 12:30 φτάσαμε στο Trakai, ένα πανέμορφο κάστρο βγαλμένο από ιπποτική ταινία, περιτριγυρισμένο από μία λίμνη. Με αυτόν τον τρόπο καταφέραμε να δούμε κι εμείς το κάστρο, κάνοντας τον γύρω του με πλοίο, ενώ την ίδια ώρα παίρναμε το μεσημεριανό μας. Περίπου στις 15:30 βρισκόμασταν στο Vilnius και λίγο αργότερα περιηγηθήκαμε στην παλιά πόλη, γεμάτη από μαγαζιά και πάγκους με αντικείμενα φτιαγμένα από κεχριμπάρι. Στην επιστροφή σταματήσαμε σε ένα εμπορικό κέντρο για περίπου μια ώρα και μετά συνεχίσαμε το ταξίδι της επιστροφής.

Σάββατο 28 Απριλίου

Τελευταία μέρα εργασιών, έτσι στις 9:00π.μ. στο σχολείο ξεκινήσαμε τις προετοιμασίες, περίπου στις 13:00 πήγαμε για μεσημεριανό σε ένα όμορφο εστιατόριο και μετά πίσω στο σχολείο για τη συνέχεια των εργασιών. Στις 16:00 έγιναν οι παρουσίες των εργασιών από όλες τις ομάδες του θεάτρου, της εφημερίδας, του κόμικ, της έκθεσης και της ταινίας. Ο διευθυντής του σχολείου έδωσε δώρα σε κάθε αποστολή και μετά ακολούθησε το αποχαιρετιστήριο πάρτι. Ειδικά τη στιγμή του αποχαιρετισμού η ατμόσφαιρα ήταν υπερβολικά φορτισμένη και τα περισσότερα παιδιά ήταν με δάκρυα στα μάτια.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το ταξίδι αυτό για μένα ήταν πραγματικά υπέροχο. Οι εμπειρίες που απέκτησα ενσωματώθηκαν στην φιλοσοφία της ζωής μου .Το να δουλεύεις με παιδιά από άλλες χώρες ήταν δύσκολο αλλά πολύ ενδιαφέρον     και εύχομαι να ξανά έχω την ευκαιρία να το κάνω όπως φυσικά το εύχομαι και σε όλα τα παιδιά. Επιπλέον το να έρχεσαι σε επαφή ταυτόχρονα με πολλές κουλτούρες για μένα ήταν κάτι που μου κέντριζε υπερβολικά το ενδιαφέρον και το απόλαυσα. Την ευχάριστη αυτή ατμόσφαιρα βέβαια την καλλιέργησαν και οι υπέροχες φίλες και συμμαθήτριές μου και οι φοβερές καθηγήτριες μας , τις οποίες ευχαριστώ πάρα πολύ που ήταν εκεί μαζί μου και μου χάρισαν στιγμές τους .

Αγγελική Παπαθανασίου Β΄ Λυκείου

 

Στην ζωή μας πάντα έχουμε νέες εμπειρίες. Κάποιες καλές ,κάποιες όχι. Μερικές κρατούν πολύ, μερικές λίγο. Το ωραίο είναι πως μένουν πάντα στο μυαλό. Αυτές οι έξι μέρες στην Λιθουανία θα μου μείνουν αξέχαστες. Ήταν από τα καλύτερα που έχω ζήσει έως τώρα. Γνώρισα καινούρια μέρη και ανθρώπους συνεργάστηκα μαζί τους με τις καλύτερες προϋποθέσεις, αυτός ήταν ο πρωταρχικός στόχος, κάναμε υπέροχες εργασίες. Ευχαριστώ τους καθηγητές   μου που μου έδωσαν μία τέτοια ευκαιρία. Όλοι θα μου λείψουν! Μα όλα τα ωραία κρατάνε λίγο, μένουν οι αναμνήσεις και χαίρομαι που μένουν χαραγμένες τέτοιες στιγμές στο μυαλό για πάντα...

                                                                       Χριστίνα Κατσέλη Β΄ Λυκείου

 

Το ταξίδι μας στη Λετονία-Λιθουανία ήταν υπέροχο: ένα αρκετά μακρινό ταξίδι, αφού χρειάστηκαν δύο πτήσεις για να φτάσουμε ως εκεί. Συνεχίσαμε και με λεωφορεία. Η πιο ωραία στιγμή ήταν όταν συναντηθήκαμε με τα παιδιά από τις άλλες χώρες. Η εμπειρία ήταν καταπληκτική!

Πολύ συγκινητική ήταν η στιγμή του αποχωρισμού. Ευχαριστούμε τις καθηγήτριες που μας συνόδευσαν αλλά και όσους εργάσθηκαν για να πραγματοποιηθεί αυτός ο σκοπός.

Ευαγγελία Σκουρτανιώτη Β΄ Λυκείου

 

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΝΕΜΕΑ

Tην Παρασκευή 27/4/2012 το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στη Νεμέα, στα πλαίσια των προγραμμάτων   Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας με θέμα «βιολογική καλλιέργεια αμπελιού και παραγωγή κρασιού από καλλιέργεια αυτού του είδους »

Στην περιοχή μας η αμπελουργία κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη καλλιέργεια της γης και την απασχόληση των κατοίκων. Έτσι η εκδρομή απέκτησε για μας ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού θα είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε πως αντιμετωπίζουν το αμπέλι σε μια άλλη περιοχή της χώρας.

Επισκεφθήκαμε πρώτα το οινοποιείο του Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Νεμέας. Ο συνεταιρισμός έχει 3500 μέλη και η παραγωγή τους υπολογίζεται στους12000 τόνους κρασί.

Μας μίλησαν για τις εξαγωγές, για βραβεία ποιότητας και για πιστοποιήσεις ονομασίας προέλευσης και πολλά άλλα που για εμάς ήταν πρωτάκουστα, παρόλο που η παραγωγή της περιοχής μας ξεπερνά αυτή της Νεμέας. Οι άνθρωποι κληρονομήσαν από τους προγόνους ό,τι και εμείς μόνο που εκείνοι εξελιχθήκαν και εμείς μείναμε στάσιμοι. Η παραγωγή της , ισοδύναμη με τη δικιά μας, αξιοποιείται σε 50 εγκεκριμένα οινοποιεία, ενώ η δική μας ούτε σε 5.

Αφού ενημερωθήκαμε, ξεκινήσαμε για τον επόμενο μας σταθμό τις Μυκήνες. Εκεί ενθουσιαστήκαμε   από τα κυκλώπεια τείχη της ακρόπολης των Μυκηνών, τους λέοντες και φυσικά τα κοσμήματα του τάφου του Ατρέα αντίγραφα των οποίων βρίσκονταν στο μουσείο. Ο τάφος του Ατρέα ήταν επιβλητικός και αυτό που μας έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν το ιδιαίτερα μεγάλο του μέγεθος. Ολόκληρος ο θόλος του τάφου στηριζόταν σε μια περίτεχνη κατασκευή.

Βλέποντας όλα αυτά νοιώσαμε δέος γιατί στους τόπους που εμείς τώρα βαδίζαμε, οι πρόγονοί μας δημιούργησαν θαυμαστά έργα. Τέτοιες ώρες η φαντασία μας τρέχει στο χρόνο αλλά και η περηφάνια για όλη αυτή την κληρονομιά είναι μεγάλη!

Εβελίνα Δουγέκου ?Μαγδαληνή Πανούση Α΄ Γυμνασίου

Κυριακή 29 Απριλίου

Τελευταία μέρα αλλά και περισσότερο κουραστική. Πήραμε πρωινό και αποχαιρετήσαμε τα παιδιά της Λιθουανίας. Ανεβήκαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε για την επιστροφή στη Ρίγα. Εκεί αποχαιρετήσαμε και τα υπόλοιπα παιδιά καθώς εμείς κατεβήκαμε στο αεροδρόμιο Στην Ελλάδα φτάσαμε στις 22:00. Αποχαιρετιστήκαμε και η κάθε μία έφυγε κρατώντας τις δικές της αναμνήσεις και τα δικά της συναισθήματα για αυτό το ταξίδι. Σίγουρα όμως με τις ίδιες εμπειρίες και καινούριους φίλους, που ακόμα κι αν βρίσκονται αρκετά μακριά, πάντα θα κρατάμε τις αναμνήσεις από αυτούς μέσα στις καρδιές μας.

Μαγδαληνή Πλιάκου Β΄Λυκείου

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ   ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Την Πέμπτη 26 Απριλίου ο Διευθυντής μας ενημέρωσε πως θα μας επισκεφτεί την 6η ώρα η οδοντίατρος Ελένη-Άννα   Φωστέρη για να μας μιλήσει για την στοματική υγιεινή των δοντιών μας. Η οδοντίατρος μας μίλησε και μας παρουσίασε ένα βίντεο και εικόνες ανθρώπων που φροντίζουν ή δεν φροντίζουν τα δόντια τους και ποια είναι τα αποτελέσματα μετά από αυτή την καθημερινή συνήθεια. Επίσης μας είπε ότι πρέπει να επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρο μία φορά το χρόνο, γιατί με την πρόληψη αποφεύγουμε πιθανά μελλοντικά προβλήματα. Ακόμη το πολύ ή το μη βούρτσισμα βλάπτει την υγεία των δοντιών. Ύστερα μας υπέδειξε με την βοήθεια μιας τεχνητής οδοντοστοιχίας, σε ποια σημεία της οδοντοστοιχίας πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στο βούρτσισμα. Η μικρή αυτή εκδήλωση τελείωσε με ερωτήσεις μαθητών και καθηγητών προς την οδοντίατρο. Τελειώνοντας μοίρασε σε όλους μας οδοντόκρεμες.

                                                               Παρασκευή Μπουραντά   Β΄ Γυμνασίου

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ   ΕΠΙΣΚΕΨΗ     ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ         ΦΟΙΤΗΤΩΝ   Φ.Π.Ψ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Το σχολείο μας συμμετείχε στα εργαστήρια επαγγελματικού προσανατολισμού που διοργάνωσε το ΚΕΣΥΠ Θήβας με το Κέντρο Έρευνας και Αξιολόγησης στην Επαγγελματική Συμβουλευτική (ΚΕΑΕΣ) του τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (ΦΠΨ) του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα εργαστήρια αυτά είχαν θέμα τη «Λήψη απόφασης σε περίοδο οικονομικής κρίσης» και έγιναν στα πλαίσια του μαθήματος ΣΕΠ. Έτσι, στις 29 Μαρτίου τέσσερις συνεργάτες του ΚΕΑΕΣ επισκέφτηκαν το σχολείο μας και οργάνωσαν το εργαστήριο για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου. Παρακάτω παραθέτουμε τις εντυπώσεις των μαθητών.

Αρχικά χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και μετά σε μικρότερες. Αναλύσαμε μέσα από παραδείγματα διαφόρων περιστατικών τις «παγίδες» που ελλοχεύουν για έναν έφηβο στη λήψη αποφάσεων, τις οποίες ονομάσαμε με τρεις διαφορετικούς όρους: ο «φόβος της αλλαγής», το « ακούω ό,τι θέλω» και το «βάρος των προηγούμενων αποφάσεων». Με τη βοήθεια των ψυχολόγων αλλά και μέσα από τα παραδείγματα αντιληφθήκαμε τα λάθη στα οποία μπορεί ένας έφηβος να υποπέσει και να τον επηρεάσουν στις αποφάσεις του. Ήταν μία εποικοδομητική ώρα και ελπίζουμε όλοι σχεδόν οι συμμαθητές μας να επωφελήθηκαν από την εξαγωγή των συμπερασμάτων.

                                         Μηλίτσα Μανάϊ Μαρία Παραθύρα   Γ΄ Γυμνασίου

 

ΟΛΟΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ: ΣΟΥΝΙΟ-ΛΑΥΡΙΟ

Την Πέμπτη 5 Απριλίου το σχολείο μας πραγματοποίησε την μονοήμερη εκδρομή στο Λαύριο και στο Σούνιο. Η αναχώρηση έγινε το πρωί στις 8:15 από το σχολείο. Είχαμε μια ευχάριστη διαδρομή και έτσι χωρίς να το καταλάβουμε βρεθήκαμε στα παλιά ορυχεία του Λαυρίου. Εκεί λειτουργεί πάρκο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για θέματα που άπτονται γεωλογικών παρατηρήσεων και φαινομένων. Μια ειδικός μας ξενάγησε στο χώρο και μας εξήγησε τα πάντα για την ιστορία των   ορυχείων του Λαυρίου και την οικονομική τους εκμετάλλευση από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας. Αφού τελειώσαμε με την ξενάγηση συνεχίσαμε τη διαδρομή μας και πήγαμε στην πόλη του Λαυρίου. Εκεί περιηγηθήκαμε στο λιμάνι, βγάλαμε φωτογραφίες, φάγαμε μεσημεριανό και ύστερα πήγαμε στον Αρχαίο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Τέλος πήραμε το δρόμο για την επιστροφή για τα χωριά μας με νέες εμπειρίες και εντυπώσεις.

Καιτούλα-Δήμητρα Λίγγου Γ΄Γυμνασίου

Η ομάδα σύνταξης

Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

B΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

Σύμβουλος σύνταξης: Τόλου Όλγα (Κοινωνιολόγος)

Επιμέλεια: Πιλαφά Κατερίνα (Μαθηματικός)

 

 

 

 

 


Μετρητής επισκέψεων
57147
TodayToday12
YesterdayYesterday4
This_WeekThis_Week151
This_MonthThis_Month82
All_DaysAll_Days57147

Εργασίες

Εκπαιδευτικό υλικό

Πρόσφατα άρθρα

Login Form

Ημερολόγιο

May 2024
SMTWTFS
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Η ώρα τώρα