ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ Λ.Τ. ΑΣΩΠΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΡΤΙΟΣ 2013 ΕΤΟΣ 4ο ΦΥΛΛΟ 28ο
Οι τ? αμφ? Αρμ? ενέμοντο και Ειλέσιον και Έρύθρας (Ομήρου Ίλιάδα. Β΄ 499)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «COMENIUS» Βρισκόμαστε πλέον στην τελευταία φάση του προγράμματος comenius που διήρκεσε 2 χρόνια. Μετά το τελευταίο ταξίδι της αποστολής μας στη Γερμανία, εργαζόμαστε πλέον πυρετωδώς για να υποδεχθούμε τις ξένες αποστολές στη χώρα μας, στο χωριό μας, στο σχολείο μας. Το πρόγραμμα αυτή τη φορά δεν θα είναι ιδιαίτερα φορτωμένο για καμία από τις αποστολές. Εργασίες προετοιμασίας για το θέμα «των νέων τεχνολογιών στη ζωή μας» δεν, υπάρχουν επειδή έχουμε καλύψει όλα τα προγραμματισμένα θέματα. Απλά η ελληνική ομάδα, μαθητές και καθηγητές, εργαζόμαστε για τον προγραμματισμό των εργαστηρίων που θα γίνουν στο σχολείο μας αυτές τις 4 μέρες που θα φιλοξενήσουμε τις ξένες αποστολές στη χώρα μας, για τις επισκέψεις-ξεναγήσεις που θα πραγματοποιηθούν, για τη διαμονή και τη διατροφή τους, όσες μέρες θα είναι στη χώρα μας?και για ένα σωρό άλλες λεπτομέρειες που συνεχώς προκύπτουν. Ελπίζω ότι θα τα καταφέρουμε όμως ώστε να περάσουμε και εμείς καλά και να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι. Περισσότερες λεπτομέρειες στο επόμενο φύλλο?για να υπάρχει και μια αγωνία βρε αδερφέ!!!..... Κώνστα Ευαγγελία(Γαλλικών)
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ Κ.Π.Ε. ΑΜΦΙΣΣΑΣ Την Πέμπτη 21/3/2013 πραγματοποιήθηκε η εκδρομή της Περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου μας στο Κ.Π.Ε (Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) Άμφισσας. Σε αυτήν την εκδρομή συμμετείχαν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Γυμνασίου. Το λεωφορείο αναχώρησε από το χώρο του σχολείου στις 8:20 π.μ. Κατά την διάρκεια της διαδρομής όλοι διασκέδαζαν, ο καθένας με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Κάποια παιδιά άκουγαν μουσική, άλλα συζητούσαν και άλλα κοιτούσαν το μαγευτικό και σαγηνευτικό τοπίο που ξεδιπλωνόταν γύρω μας. Μετά από περίπου 2 ώρες και 30 λεπτά ταξιδιού φτάσαμε στον πρώτο από τους τέσσερις προορισμούς μας, το κτήριο που στεγάζεται το Κ.Π.Ε, στην πόλη της Άμφισσας. Εκεί μας υποδέχτηκε ένας περιβαλλοντολόγος, ο οποίος μας μίλησε σχετικά με τον ελαιώνα της Άμφισσας, αλλά και με την χλωρίδα και πανίδα της περιοχής. Επίσης ανέφερε σημαντικές πληροφορίες σε σχέση με την ελιά. Έπειτα επισκεφτήκαμε ένα ελαιοτριβείο όπου παρακολουθήσαμε την διαδικασία παρασκευής λαδιού. Τέλος ο περιβαλλοντολόγος μας οδήγησε σε ένα τμήμα του μεγάλου ελαιώνα της Άμφισσας όπου μας μίλησε για κάποια από τα πολλά βότανα που υπάρχουν εκεί. Ακόμα είδαμε ένα από τα γηραιότερα ελαιόδεντρα της περιοχής. Στην επιστροφή σταματήσαμε για φαγητό στο λιμάνι της Ιτέας. Μια ώρα μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Τρεις ώρες αργότερα ήμασταν στα σπίτια μας. Θάνος Νικόλαος Ιωαννίδης Ζήσης-Φίλιππος Α΄ Γυμνασίου
ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ Τα τελευταία χρόνια, διαπιστώθηκε πόσο σημαντική ήταν για το σχολείο μας η έλλειψη μιας αποθήκης και ξεχωριστής τουαλέτας ανδρών ? γυναικών για τους καθηγητές. Το πρόβλημα έγινε πιεστικά έντονο, ενόψει της επίσκεψης των 5 Ευρωπαϊκών σχολείων στο πλαίσια του προγράμματος Comenius. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ευαισθητοποιήθηκε και ανέλαβε δράση. Πρώτα κόπηκαν τα δέντρα που εμπόδιζαν, μετά έπεσε η βάση από μπετόν και σε διάστημα ενός μηνός και λίγο πριν από την άφιξη των επισκεπτών ευελπιστούμε όλα να είναι έτοιμα. Ευχαριστούμε τον Πρόεδρο του Συλλόγου των Γονέων και Κηδεμόνων για την προσπάθεια που κατέβαλαν. Σε επόμενο φύλλο θα αναφερθούμε αναλυτικά στην προσφορά του καθενός και στους χορηγούς. Ο Διευθυντής Μπουραντάς Ιωάννης
ΤΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΜΑΣ Στον «Ερωτόκριτο» του Β. Κορνάρου τα στοιχεία της φύσης συμμετέχουν ενεργά στην πλοκή του ποιήματος. Οι μαθητές μας κατανοούν πως φαινόμενα με τα οποία ασχολείται το μάθημα της φυσικής γίνονται αφόρμηση καλλιτεχνικών αναζητήσεων. Η κ. Ιουλία Τσιώλη έδωσε επιστημονική εξήγηση για τη Μέρα και τη Νύχτα για τον Άνεμο και για άλλα πολλά. Οι μαθητές μας γράφουν γι΄ αυτά μαντινάδες. Φραγκομανώλη Σταυρούλα(φιλόλογος) Μέρα-Νύχτα τραγουδώ για σε μονάκριβη μου και στον ύπνο μου σαν σε δω χάνω τη λογική μου
Όσα παίρνει ο άνεμος αλλά τόσα φέρνει, έρωτες, αγνοί εφηβικοί έρωτες καθόλου ξεχασμένοι. Δημήτρης Λάμπρου Έρωτας υπάρχει στη ζωή Χωρίς καν να το ξέρεις Κι άμα τυχόν τον στερηθείς Τότε θα το κατέεις Δημήτρης Νικολάου
Δεν ήρθα εδώ για να σε δω Ούτε να σε φιλήσω Ήρθα να πω από ψυχής Με σε πως θε να ζήσω Σωτήρης Δουγέκος ?Μαρία Παραθύρα.
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
Σε έρευνα που έγινε αποδείχτηκε ότι το χαμηλότερο ποσοστό αναγνωστών εφημερίδας το συναντούνε στις ηλικίες 13 έως 17 ετών. Οι νέοι παρουσιάζονται αδιάφοροι στην ανάγνωση εφημερίδων και πολλοί είναι οι λόγοι που συμβαίνει αυτό. Καταρχάς, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει το περιεχόμενο των εφημερίδων, το οποίο δεν ενδιαφέρει τους νέους, γιατί είναι κυρίως πολιτικό. Ακόμα και αν οι νέοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τα γεγονότα που συμβαίνουν γύρω τους χρησιμοποιούν την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο, γιατί τα θεωρούν πιο άμεσα και πιο ευχάριστα μέσα ενημέρωσης Επίσης, οι έφηβοι δεν διαβάζουν εφημερίδες γιατί ασχολούνται με πιο διασκεδαστικά πράγματα, όπως οι παρέες και τα χόμπι τους . Επιπλέον, επειδή γενικά η αναγνωστική τάση στην κοινωνία είναι μειωμένη, θεωρούν ότι είναι φυσιολογικό να μη διαβάζουν εφημερίδα. Ένας ακόμη λόγος που συμβαίνει αυτό είναι το επίπεδο λόγου που χρησιμοποιούν οι αρθρογράφοι, το οποίο είναι υψηλό και γεμάτο δυσνόητες λέξεις και εκφράσεις για τους νέους αυτής της ηλικίας. Τέλος, η έλλειψη ελεύθερου χρόνου εξαιτίας του πολύ διαβάσματος για να περάσουν σε κάποια σχολή σε συνδυασμό με την έλλειψη παρότρυνσης από την οικογένεια και το σχολείο να διαβάζουν εφημερίδες συμβάλλουν στη μη ανάγνωσή τους. Από τα παραπάνω, λοιπόν, καταλαβαίνουμε ότι είναι πολλά τα αίτια που πρέπει να αντιμετωπιστούν, ώστε να αλλάξει αυτή η κακή συνήθεια των εφήβων. Απόσπασμα από εργασία της μαθήτριας Κουκουβίνου Κρινιώς Β΄ Γυμνασίου στο μάθημα Νεοελληνικής Γλώσσας( φιλόλογος Μαλμέν Ευάγγελος)
ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ 6 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά του ενδοσχολικού εκφοβισμού & ενδοσχολικής βίας 8 Μαρτίου - Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας 11 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα Νεφρού 12 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά της Λογοκρισίας στο Διαδίκτυο 15 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή 15 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά της Αστυνομικής Βαρβαρότητας 18 Μαρτίου - Διεθνής Ημέρα Κινητοποιήσεων κατά της Κατοχής του Ιράκ 20 Μαρτίου - Διεθνής Ημέρα της Γης 20 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου για τα Παιδιά και τους Νέους 21 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού 21 Μαρτίου- Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης 21 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down 21 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα Κουκλοθεάτρου 22 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό 23 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα Μετεωρολογίας 24 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά της Φυματίωσης 27 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 27 Μαρτίου - Διεθνής Ημέρα Κοινωνικής Εργασίας
Η ομάδα σύνταξης: ΜΑΘΗΤΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Σύμβουλος σύνταξης: Τόλου Όλγα (Κοινωνιολόγος) Επιμέλεια: Κώνστα Ευαγγελία (Γαλλικών ) Μήτος Γιάννης (Φιλόλογος) |
Γράμμα από τη Γερμανία
Με το ταξίδι στη Γερμανία έκλεισε ο κύκλος των επισκέψεων που πραγματοποίησε το σχολείο μας στις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα comenius ,και για τα γενικά συμπεράσματα θα αναφερθούμε σε επόμενο φύλλο ,όταν θα πραγματοποιηθεί και η υποδοχή των ξένων αποστολών στην πατρίδα μας. Η Γερμανία μας έδειξε ξεκάθαρα πως η προσήλωση στον θεσπισμένο κανόνα και νόμο, είναι απαραίτητη για τη λειτουργία των κρατών και ιδιαίτερα σε περιβάλλοντα όπου οι καιρικές συνθήκες τείνουν να είναι ακραίες και η εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου είναι η πρώτη προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις των χωρών του βορρά. Με το στόμα ανοιχτό για τούτο και για κείνο, για το παραδίπλα και για το παραπέρα που φτιάχνονται γιατί απλώς είναι αυτονόητα όπως αυτονόητη είναι η ατυχής σύγκριση με την πατρίδα μας . Τεχνικά έργα μεγέθους τεραστίου και ακρίβεια στις συγκοινωνίες με απόκλιση δευτερολέπτου και αυστηρότητα στους ελέγχους και υπάλληλοι στη διάθεση των πολιτών και μέριμνα για τους έχοντες ιδιαίτερες ανάγκες, προκειμένου να μην νοιώθουν αποκλεισμένοι και άλλα πολλά? Τα ξέρουμε βέβαια αυτά αλλά μας πονάει που δεν βρέθηκε ένας να τα εφαρμόσει και στο δικό μας το κράτος? Και εμείς; Α εμείς ? Ξεκάθαρα φάνηκε πως είμαστε από τη Μεσόγειο, το κέντρο του κόσμου? τα παιδιά μας με το χαμόγελο στα χείλη και τη Ζωή μέσα τους, καθώς ταιριάξανε με την ισπανική ομάδα και τη δική τους διάθεση για ανεμελιά ,ήταν το κάτι άλλο και απολαύσανε το ταξίδι χωρίς να υστερήσουν στις εργασίες της συνάντησης και αυτό δεν είναι κομπλιμέντο. Βέβαια απέναντι στο καλό στέκεται το καλύτερο και αυτό θα τους το θυμίζουμε πάντα. Είχαμε γράψει και στο άλλο φύλλο πως ξένες γλώσσες και ορίζοντες σε συνδυασμό με την ελληνική παιδεία και τη ευλογία του τόπου που ζούμε θα είναι η καλύτερη προίκα που μπορούμε να τους δώσουμε για τα δύσκολα που ζούμε . Δεν τη ζηλέψαμε τη Γερμανία ?χάρισμά τους αλλά να ? Χολωθήκαμε που γυρίζαμε πίσω και δεν είχαμε τη δύναμη να ξαποστείλουμε στον αγύριστο όσους ανίκανους μας κατάντησαν μικρούς και ανήμπορους . «Ένα το χελιδόνι και η άνοιξη ακριβή για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή» Ιωάννης Μήτος (φιλόλογος) ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ Ένα από τα πιο ωραία πράγματα στο σχολείο είναι οι εκδρομές, είτε ολοήμερες σε κάποιο άλλο μέρος, είτε στο γήπεδο του χωριού. Mας κάνουν πάντα χαρούμενους και μας ξεκουράζουν από τη ρουτίνα των μαθημάτων. Έτσι λοιπόν την Τετάρτη στις 6 Μαρτίου, αποφασίσαμε μαζί με τους καθηγητές, να πάμε μια εκδρομή στο γήπεδο του χωριού μας, αφού ο καιρός έχει φτιάξει και μας αποσπά την προσοχή από τα μαθήματα. Μαζευτήκαμε όλα τα παιδιά πρωί πρωί, ντυμένοι με φόρμες και άνετα ρούχα και ενθουσιασμένοι με τη ημέρα που ξεκινούσε. Συγκεντρωθήκαμε και ξεκινήσαμε, ο καιρός το επέτρεπε, η Άνοιξη έχει μπει για τα καλά. Σε όλη τη διαδρομή απολαμβάναμε τα καταπράσινα χωράφια και τα ανθισμένα δέντρα. Μόλις φτάσαμε, κουρασμένοι από την πεζοπορία καθίσαμε στο χορτάρι χωρισμένοι σε μικρές παρέες και φάγαμε το κολατσιό μας. Το γήπεδο είναι μεγάλο και στρωμένο με χλοοτάπητα. Τριγύρω υπάρχουν χωράφια και η θέα είναι πολύ όμορφη. Καθίσαμε αρκετή ώρα και απολαύσαμε τον ήλιο και το ελαφρύ αεράκι που μας δρόσιζε. Τα αγόρια είχαν ήδη ξεκινήσει έναν αγώνα ποδοσφαίρου. Κάποιες στιγμές ο αγώνας σταματούσε από κάποιο καυγά αλλά τελικά συνεχιζόταν με γέλια. Εμείς τα κορίτσια απολαύσαμε να κάνουμε βόλτες γύρω στο γήπεδο, συζητώντας και κάνοντας αστεία, έπειτα σκεφτήκαμε να παίξουμε βόλεϊ. Χωριστήκαμε σε ομάδες και αρχίσαμε το παιχνίδι. Κάποιοι καθηγητές μπήκαν στην παρέα μας και απόλαυσαν και αυτοί το παιχνίδι. Με όλα αυτά τα παιχνίδια η ώρα πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε και έφτασε το μεσημέρι. Οι καθηγητές μας μάζεψαν ώστε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής για το σχολείο. Νοιώθαμε λίγο στεναχωρημένοι που η εκδρομή έφτασε στο τέλος της. Αυτή λοιπόν ήταν μια από τις πιο όμορφες εκδρομές που έχουμε πάει, μας έκανε να ξεχάσουμε για λίγο τα μαθήματα, να χαλαρώσουμε και να έρθουμε πιο κοντά με τους φίλους μας αλλά και με τους καθηγητές μας οι οποίοι θυμήθηκαν για λίγο τα εφηβικά τους χρόνια και διασκέδασαν μαζί μας. Με την ανάμνηση αυτής της εκδρομής συνεχίζουμε το διάβασμα με περισσότερη όρεξη και περιμένουμε άλλες αξέχαστες στιγμές με τους καθηγητές μας. Αθηνά Κουρουμπέτση Α΄ Γυμνασίου
Έγκυες γυναίκες και σωματική άσκηση, ύπνος, φαγητό, αλκοόλ, κάπνισμα και ναρκωτικά
Η σωματική άσκηση Η τακτική σωματική άσκηση της εγκύου αποτρέπει την πρόσληψη υπερβολικού βάρους σώματος, μειώνει τον πόνο στην πλάτη, το πρήξιμο και τη δυσκοιλιότητα. Βελτιώνει τον ύπνο, τη σωματική εμφάνιση, την ενεργητικότητα και τη διάθεση της εγκύου. Την προετοιμάζει για τον τοκετό και μειώνει το χρόνο που χρειάζεται για ανάρρωση μετά τη γέννηση. Για τη σωματική της άσκηση στην εγκυμοσύνη, η γυναίκα πρέπει από την αρχή να ρωτά το γιατρό για το τι μπορεί να κάνει. Εάν πριν είχε μια συγκεκριμένη αθλητική δραστηριότητα πρέπει να ρωτήσει εάν επιτρέπεται να τη συνεχίσει. Υπάρχουν έγκυες με προβλήματα υγείας και ανάλογα ο γιατρός θα τις πληροφορήσει για τη σωματική άσκηση που επιτρέπεται να κάνουν. Η έγκυος πρέπει να γνωρίζει ότι το σώμα της παράγει κατά τη διάρκεια της κύησης την ορμόνη ρελαξίνη που προετοιμάζει το σώμα στην περιοχή της λεκάνης και του τραχήλου για τον τοκετό. Η ορμόνη χαλαρώνει τους συνδέσμους στο μυοσκελετικό σύστημα και έτσι οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο πτώσεων. Το περπάτημα και το κολύμπι είναι πολύ καλές δραστηριότητας άσκησης στην εγκυμοσύνη. Ασκήσεις ή αθλήματα που έχουν κίνδυνο πρόσκρουσης να αποφεύγονται όπως και σπορ με κίνδυνο πτώσεων ή κτυπημάτων στην κοιλιά. Ο ύπνος προτιμότερο να αποφεύγει να τρώει τέτοια ψάρια. Αλκοόλ Έγκυες που παίρνουν ναρκωτικά θέτουν το παιδί τους σε μεγάλους κινδύνους. Μεταξύ των κίνδυνων είναι η κακή ανάπτυξη του παιδιού, οι εκ γενετής ανωμαλίες, η πρόωρη γέννηση, τα προβλήματα συμπεριφοράς και μάθησης. Επίσης υπάρχει ο κίνδυνος τα παιδιά να καταστούν εξαρτώμενα από ναρκωτικά. Απόσπασμα από εργασία του μαθητή Νίκου Θάνου Α΄ Γυμνασίου στο μάθημα της βιολογίας (Σάπκα Μαριάνθη)
|
|
![]() | Today | 32 |
![]() | Yesterday | 34 |
![]() | This_Week | 132 |
![]() | This_Month | 188 |
![]() | All_Days | 60473 |
|