ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕ Λ.Τ. ΑΣΩΠΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2012 ΕΤΟΣ 4ο ΦΥΛΛΟ 24ο
Οι τ? αμφ? Αρμ? ενέμοντο και Ειλέσιον και Έρύθρας (Ομήρου Ίλιάδα. Β΄ 499)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «COMENIUS» ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΒΙΕΝΝΗ, ΑΥΣΤΡΙΑ Ένα ακόμη ταξίδι ολοκληρώθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Comenius στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας. Κι αυτό το ταξίδι ήταν ξεχωριστό, ενδιαφέρον, διαφορετικό. Έχοντας συμμετάσχει επίσης στο ταξίδι στη Λιθουανία και έχοντας εξάρει την οργάνωση του εκεί σχολείου, δεν χρειάζεται να επαναλάβω πόσο οργανωμένα και τεχνολογικά προηγμένα είναι τα σχολεία στο εξωτερικό. Το σχολείο της Βιέννης στο οποίο πήγαμε ήταν ένα πολυπολιτισμικό σχολείο με χίλιους μαθητές και 150 εκπαιδευτικούς. Τεράστιο, για τα δεδομένα τα δικά μας! Το πρόγραμμα ήταν γενικά καλά οργανωμένο-αν και να πω την αλήθεια περίμενα περισσότερα από τους Αυστριακούς. Σε γενικές γραμμές όμως έμεινα ευχαριστημένη από την ροή του προγράμματος. Το σημαντικό όμως με αυτά τα εκπαιδευτικά ταξίδια στο εξωτερικό είναι ότι μας δίνεται η δυνατότητα να συγκρίνουμε τις υποδομές και το δυναμικό των σχολείων που επισκεπτόμαστε με τα δικά μας, να κρατήσουμε τα θετικά και να διορθώσουμε ή να εξαλείψουμε τα αρνητικά-όσο περνάει από το χέρι μας βέβαια, διότι δεν μπορούμε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα! Αυτό το έχουν αναλάβει δυστυχώς άλλοι, που από ότι φαίνεται δεν έχουν ιδέα από μαθητές και σχολεία! Αυτό λοιπόν που κρατώ από το φετινό ταξίδι στην Βιέννη είναι ότι έχουμε αξιολογότατους μαθητές, πρόθυμους, συνεργάσιμους, που μπορούν να «σταθούν» σε κάθε περίσταση και να τα καταφέρουν. Σ? αυτό βέβαια αξίζουν συγχαρητήρια στους γονείς τους που τους έχουν γαλουχήσει με τις ανάλογες αξίες αλλά και τους δασκάλους και καθηγητές τους που έχουν βάλει κι αυτοί το «πετραδάκι» τους στο χτίσιμο των προσωπικοτήτων των μαθητών μας. Ως ξενόγλωσση καθηγήτρια, μια συμβουλή θα ήθελα να δώσω σε όλους τους μαθητές: μάθετε ξένες γλώσσες. Είναι προσόν, είναι η πόρτα που ανοίγει πολλούς δρόμους για εξεύρεση εργασίας όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Οι μαθητές που ταξίδεψαν μαζί μας αντιλήφθηκαν πόσο σημαντική είναι η δυνατότητα επικοινωνίας στην ξένη γλώσσα. Ελπίζω αυτό να τους κινητοποιήσει θετικά. Θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ κατ? αρχάς τους μαθητές μας για την καλή συνεργασία σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού και της διαμονής μας στο εξωτερικό, αλλά και τους συναδέλφους μου καθηγητές-συνοδούς για την επίσης άριστη συνεργασία τους. Εύχομαι το επόμενο ταξίδι στην Γερμανία να είναι το ίδιο καλό, ευχάριστο και εποικοδομητικό όσο και το ταξίδι στην Αυστρία. Κώνστα Ευαγγελία ( Γαλλικών ΠΕ05)
Κατεβαίνουμε από το αεροπλάνο, μια δυνατή ριπή παγωμένου αέρα μας διαπερνάει. Η ομάδα του Comenius από την Ελλάδα είχε φτάσει στην Αυστρία. Η εμπειρία ,πρωτόγνωρη για τον καθένα μας. Όταν κατεβήκαμε ανάμεικτα αισθήματα ενθουσιασμού, φόβου αλλά και μιας παράξενης χαράς συναγωνίζονταν στην καρδιά μας. Φτάνοντας στο μετρό μας περίμενε η Αυστριακή οδηγός όπου θα μας οδηγούσε στο ξενοδοχείο εκεί μαζεμένοι στην αίθουσα υποδοχής ήταν τα υπόλοιπα παιδιά από τις άλλες αποστολές-των Γερμανών. Κοιταχτήκαμε λίγο αμήχανα και ύστερα πήγαμε να ταχτοποιηθούμε στα δωμάτιά μας. Αργότερα όπου όλοι ήμασταν έτοιμοι κατεβήκαμε μαζί με τους υπόλοιπους. Στην αρχή ήμασταν όλοι απομονωμένοι από τους άλλους μετά από λίγη ώρα οι πιο τολμηροί από εμάς άρχισαν να μιλάνε με τα υπόλοιπα παιδιά γρήγορα πιάσαμε φιλίες και μέσα μας νοιώθαμε ανακούφιση επειδή όλα ήταν τόσα εύκολα αλλά και μια απερίγραπτη χαρά επειδή συνειδητοποιήσαμε ότι αυτή η εργασία-εκδρομή θα ήταν η καλύτερη εμπειρία της ζωής μας. Τις υπόλοιπες μέρες χωριστήκαμε σε ομάδες για τις εργασίες και με τα παιδιά της ομάδας αλλά και με τους καθηγητές που μας επιτηρούσαν γίναμε οι καλύτεροι φίλοι και διασκεδάζαμε την κάθε στιγμή μαζί τους, βέβαια δεν μπορώ να παραλείψω μια , όχι τόσο φιλική αντιμετώπιση ως προς την εθνικότητά μας κυρίως από τους Γερμανούς αλλά πιστεύω ότι χρέος μας ήταν να δείξουμε και στις υπόλοιπες εθνότητες τι εστί Έλληνας. Ο ψυχικός, ηθικός και ιδεολογικός μας πλούτος ήταν τα όπλα μας απέναντι σε τέτοιου είδος περιπτώσεις καθώς με το μυαλό μας αποδείξαμε σε όσους μας θεωρούν κατώτερους τι αλήθεια είμαστε σε σχέση με αυτούς. Οι μέρες πέρασαν ευχάριστα και η συναναστροφή μας με τους υπόλοιπους μαθητές των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών πιστεύω ήταν άριστα εποικοδομητική και εμείς πήραμε από αυτούς και εκείνοι από εμάς. Στο μεταξύ οι αξέχαστες βραδινές βόλτες με τους συμμαθητές μας ήταν ένα ζωτικό κομμάτι αυτής της εμπειρίας καθώς γνωρίσαμε αρκετά καλά Βιέννη και γελάσαμε με τη ψυχή μας. Τη μέρα του αποχαιρετισμού ήμασταν όλοι λίγο από όλα και λυπημένοι και χαρούμενοι. Λυπημένοι γιατί θα έπρεπε να αποχωριστούμε τους καινούργιους μας φίλους ,αλλά χαρούμενοι γιατί είχαμε ζήσει κάτι σχεδόν μαγικό και γιατί δεν θα χανόμασταν και τελείως με τα άλλα παιδιά άλλωστε γι? αυτό υπάρχουν και νέες τεχνολογίες. Χρήστος Δουγέκος Α΄ Λυκείου
«Στο σημερινό κόσμο, τι αξίζει για σένα πιο πολύ; Τι σε κάνει περισσότερο να λυπάσαι; Κι εσύ, τι μπορείς να κάνεις;» Τώρα πια που είμαι 13 ετών και έχω τη δυνατότητα να κρίνω κάποια πράγματα και μέσα από πολλές εμπειρίες, σκέπτομαι πως ως νέο παιδί, για μένα περισσότερο αξίζει η μόρφωσή μου και οι σπουδές μου που αυτή τη στιγμή είναι πρωταρχικός μου σκοπός. Για την ολοκλήρωσή μου ως άτομο στην σύγχρονη κοινωνία απαραίτητες είναι οι καλές σπουδές και οι γνώσεις που θα αποκομίσω σ? αυτή την ηλικία, που θα αποτελέσουν χρήσιμα εφόδια τα οποία θα με «ακολουθούν» σε όλη μου τη ζωή. Η σωστή μου μόρφωση και διαπαιδαγώγηση συμβάλλει στο να αναπτύξω ψυχικές και πνευματικές δυνάμεις προκειμένου να αντιμετωπίζω τη ζωή και να συνεργάζομαι αρμονικά στο κοινωνικό περιβάλλον. Κατόπιν θα μπορέσω κι εγώ να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στην κοινωνία. Αυτό το οποίο με κάνει περισσότερο να λυπάμαι είναι πως εγώ χαίρομαι όλα αυτά που μου δίνει απλόχερα ο θεός, ενώ στην άλλη άκρη της γης υπάρχουν κάποια παιδιά τα οποία καθημερινά πεθαίνουν απ? την πείνα και από μολυσματικές αρρώστιες που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν αφού ζουν στα όρια της φτώχιας και της ανέχειας και μεγαλώνουν σε άθλιο περιβάλλον. Από τα παραπάνω εξάγεται το συμπέρασμα πως πρέπει να κατανοούμε τον συνάνθρωπο και να δείχνουμε έμπρακτα την αγάπη μας. Κατερίνα Παππά Α 2 Γυμνασίου ΤΕΤΟΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ?. Δικαιώθηκαν, όσοι τελικά ανηφόρισαν προς τον πολυχώρο του κτηρίου του ΚΕΠ, εκείνο το απόγευμα της 6ης Νοεμβρίου για να παρακολουθήσουν την προβολή της ταινίας «Σινεμά ο Παράδεισος» μια πρωτοβουλία του συλλόγου καθηγητών του Γυμνασίου μας . Χωρίς να είναι μαθημένοι σε κάτι ανάλογο από το παρελθόν οι συγχωριανοί μας και όχι μόνο, άφησαν την αναπαυτική τους πολυθρόνα και την πολυτέλεια την προσωπικής επιλογής στους οικιακούς δέκτες των τηλεοράσεων και με την παρουσία τους στην αίθουσα προβολής, άθελά τους έγιναν το σκηνικό της ταινίας που παρακολουθούσαν? Πώς να μην είναι περήφανος κανείς βλέποντας ηλικίες κάθε διαβαθμίσεως να συγκινούνται, να αναπολούν, να ταυτίζονται με τους πρωταγωνιστές και στο τέλος να εκφράζουν τις ευχαριστίες τους και να προτείνουν τη συνέχιση αυτού του είδους των δράσεων . ΠΙΑΝΟΥΝ ΑΥΤΑ? Εν κατακλείδι κοινή θαρρώ πως είναι η εκτίμηση ότι η έννοια της συμμετοχής στα κοινά και σε δράσεις που θα προωθούν την ποιότητα και τον πολιτισμό στη ζωή, απομένει το τελευταίο μας καταφύγιο στην λαίλαπα που σαρώνει την καθημερινότητα και μας μαθαίνει να αρκούμαστε στο εύκολο και στο βολικό.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ «ΤΡΕΧΟΥΝ» ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2012-2013 Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας Εναλλακτικές καλλιέργειες: Ένας χώρος οικονομικής δραστηριότητας, μια εναλλακτική λύση για το γεωργικό τομέα. Συμμετέχουν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, υπεύθυνες καθηγήτριες Κώνστα Ευαγελία Γαλλικών ΠΕ05 και Τόλου Όλγα Κοινωνιολόγος ΠΕ10. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Διαδίκτυο: Μοναξιά ή Ευλογία; Κίνδυνοι και Εθισμός. Συμμετέχουν είκοσι μαθητές από την Α΄ Λυκείου και Β΄ Λυκείου, υπεύθυνες καθηγήτριες Τσιώλη Ιουλία Φυσικός ΠΕ0401 και Φραγκομανώλη Σταυρούλα ΠΕ2. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Καλλιέργεια της ελιάς-Παραγωγή Ελαιολάδου. Συμμετέχουν σαράντα δύο μαθητές από την Α΄ Γυμνασίου Β΄ Γυμνασίου και Γ΄ Γυμνασίου, υπεύθυνοι καθηγητές Ιωάννης Μπουραντάς Διευθυντής ΠΕ04/05, Μαριάνθη Σάπκα Βιολόγος Πε04/02 και Γεώργιος Κουτρουλάρας Μαθηματικός ΠΕ03. Πολιτιστικό πρόγραμμα Έκδοση μηνιαίου φύλλου εφημερίδας με το όνομα Ελέσιον. Συμμετέχουν μαθητές από την Α΄,Β΄,Γ Γυμνασίου και Α΄,Β΄ Λυκείου. Υπεύθυνοι καθηγητές Τόλου Ολγα κοινωνιολόγος, Ευαγγελία Κώνστα Γαλλικών και Γιάννης Μήτος Φιλόλογος.
Η ομάδα σύνταξης: ΜΑΘΗΤΕΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Σύμβουλος σύνταξης: Τόλου Όλγα (Κοινωνιολόγος) Επιμέλεια: Κώνστα Ευαγγελία (Γαλλικών ) Μήτος Γιάννης (Φιλόλογος) |
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΑΥΣΤΡΙΑ, ΒΙΕΝΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Comenius 10-15/11/1012
Σάββατο 10-11-2012: Αναχώρηση από Ελλάδα στις 3μ.μ από το Ελευθέριος Βενιζέλος και άφιξη στις 5:30 μμ. στην Βιέννη. Όταν φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Βιέννης μας περίμενε η κυρ. Lizi?.πήραμε το μετρό και πήγαμε ξενοδοχείο αφήσαμε πράγματα μας και μετά γνωριστήκαμε με τα παιδιά της Ισπανίας και της Λιθουανία. Ύστερα πήγαμε σε ένα εμπορικό κέντρο όλα τα παιδιά φάγαμε και παίξαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια. Το βράδυ γυρίσαμε ξενοδοχείο και καθίσαμε όλοι στο playroom για καλύτερη γνωριμία με τα παιδιά?..!!!!!
Κυριακή 11-11-2012: Ξυπνήσαμε, πήραμε πρωινό στο ξενοδοχείο και πήγαμε να υποδεχτούμε τα παιδιά της Γερμανίας. Κάναμε τη πρώτη μας βόλτα σε ένα λούνα παρκ και μετά επισκεφτήκαμε τη θερινή κατοικία της βασιλικής οικογένειας. Τραβήξαμε φωτογραφίες και παίξαμε ένα παιχνίδι που είχαν ετοιμάσει τα παιδιά της Αυστρίας, το «κυνηγοί θησαυρού», όπου ήμασταν χωρισμένοι σε ομάδες από όλες τις χώρες. Η νικήτρια ομάδα θα κέρδιζε 4 δωροεπιταγές για δωρεάν εστίαση σε κάποιο μαγαζί της Βιέννης. Έπειτα πήγαμε στο εμπορικό κέντρο, γευματίσαμε και μετά (γυρίζοντας στο ξενοδοχείο) ετοιμαστήκαμε για το πάρτι μαγειρικής και γνωριμίας που μας είχαν ετοιμάσει τα παιδιά της Αυστρίας (πρώτη ξενάγηση στους χώρους του σχολείου)?κατά τις 8:30 αποφασίσαμε να φύγουμε από το πάρτι αλλά μπερδευτήκαμε, πήραμε το τραμ και κάναμε tour by night ..επιστροφή στο ξενοδοχείο και παιχνίδι με τα παιδιά??!!!!!!!
Δευτέρα 12-11-2012: Ξυπνήσαμε, πήραμε πρωινό και αναχωρήσαμε όλοι μαζί για το σχολείο. Ως υποδοχή μας είχαν ετοιμάσει μια μικρή συναυλία που τραγουδούσαν και έπαιζαν μουσική τα ίδια τα παιδιά της Αυστρίας. Μετά το τέλος της γιορτής χωριστήκαμε στις ομάδες που είχε διαλέξει το κάθε παιδί και άρχισαν οι εργασίες. Το μεσημέρι φάγαμε μεσημεριανό στο σχολείο και συνεχίσαμε τη δουλειά μας. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε ένα μουσείο μοντέρνας τέχνης και κάναμε βόλτα στους δρόμους της Βιέννης όπου αγοράσαμε σοκολάτες και φάγαμε παγωτό. Το βράδυ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και καθίσαμε μέχρι αργά στο playroom κάνοντας τρέλες με τα παιδιά από τις άλλες χώρες?!!!!! Τρίτη 13-11-2012: Μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, πήγαμε στο σχολείο για να συνεχίσουμε τις εργασίες μας. Κάναμε ένα μικρό διάλειμμα και συνεχίσαμε τις εργασίες μας. Το μεσημέρι φάγαμε μεσημεριανό και αναχωρήσαμε από το σχολείο πηγαίνοντας για μερικά ψώνια. Το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και ετοιμαστήκαμε για το δείπνο που μας είχαν ετοιμάσει τα παιδιά της Αυστρίας. Το βράδυ επιστρέψαμε και πάλι στο ξενοδοχείο χαλαρώνοντας στο playroom μαζί με όλα τα παιδιά..!!!!
Τετάρτη 14-11-2012: Ήταν η μέρα παρουσίασης όλων των εργασιών. Πήγαμε στο σχολείο για να τελειώσουμε τις εργασίες μας. Πήραμε μεσημεριανό και έπειτα έγινε μια μικρή γιορτή όπου μοιράστηκαν αναμνηστικά στα παιδιά που συμμετείχαμε. Συνεχίσαμε με την παρουσίαση του θεατρικού (της ομάδας θεάτρου) και με το film (βίντεο που είχε φτιάξει η ομάδα του film). Μετά τη λήξη της γιορτής με μεγάλη συγκίνηση αποχαιρετίσαμε τα παιδιά της Λιθουανίας. Το απόγευμα είχαμε ελεύθερο χρόνο να κάνουμε βόλτες στους δρόμους της Βιέννης αγοράζοντας δώρα και σοκολάτες για τους δικούς μας. Το βράδυ καθίσαμε όλα τα παιδιά στο ξενοδοχείο μέχρι αργά κάνοντας διάφορες πλάκες και αστεία. Τέλος φανερά στενοχωρημένοι αποχαιρετιστήκαμε με τα παιδιά της Ισπανίας, της Γερμανίας και της Αυστρίας!
Πέμπτη 15-11-2012: Ημέρα της αναχώρησης. Από πολύ νωρίς το πρωί φτάσαμε στο αεροδρόμιο έτοιμοι για να επιστρέψουμε στην Ελλάδα με πολλές αναμνήσεις και μεγάλες εμπειρίες. Στη 1:30 μμ ώρα Ελλάδος προσγειώθηκε το αεροπλάνο στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Εκεί μας περίμεναν οι δικοί μας γεμάτοι χαρά και έτοιμοι να ακούσουν τις εντυπώσεις μας!!!
Κωνσταντίνα Παππά Γ΄Γυμνασίου
«Ταξίδι στην Βιέννη»
Αυστρία! Ποιος θα το πίστευε πως εμείς θα βρισκόμασταν εκεί; Συγκεκριμένα στην Βιέννη. Την ευκαιρία μας την έδωσε το πρόγραμμα Comenius. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία απ? την αρχή μέχρι και το τέλος της. Το πιο συναρπαστικό ήταν πως ταξιδέψαμε με αεροπλάνο. Επίσης, γνωρίσαμε τη Βιέννη με τα εντυπωσιακά αξιοθέατά της. Α! κάτι πολύ διασκεδαστικό ήταν όταν κάναμε «tour by night» στη Βιέννη με τραμ. Πιστεύω, όμως το σημαντικότερο που αποκομίσαμε από αυτό το ταξίδι ήταν η συναναστροφή μας με τις άλλες αποστολές. Τα παιδιά ήταν πολύ φιλικά και είχαν τη διάθεση να μας βάλουν στις παρέες τους, όπως και μείς άλλωστε πιστέψτε με πραγματικά, αν είχα την ευκαιρία να ξανά ζήσω έστω ένα από τα παραπάνω θα διάλεγα το τελευταίο. Μηλίτσα Μαναϊ Α΄Λυκείου Στο ταξίδι στην Βιέννη που πραγματοποιήθηκε στις 10 μέχρι 15/11/2012 περάσαμε φανταστικά. Πρώτα από όλα περιπλανηθήκαμε στην μεγάλη πόλη με τους τεράστιους δρόμους της και τα επιβλητικά, παλαιά κτίρια που δέσποζαν στο πέρασμά σου, πήγαμε στα ανάκτορα και αντικρίσαμε μια φανταστική θέα με τεράστιους κήπους και σιντριβάνια σε κάθε γωνιά που κοίταζες. Παντού υπήρχαν αγάλματα και πολλά φυτά που ομόρφαιναν ακόμη περισσότερο το χώρο. Αυτό που μου έκανε εντύπωση στο ταξίδι ήταν το σχολείο που πήγαμε, το οποίο ήταν εξαώροφο, κυκλικό και είχε και εστιατόριο. Επίσης διέθετε αίθουσα θεάτρου, μουσικής και πληροφορικής με πολύ σύγχρονους υπολογιστές. Τα επιχρυσωμένα αγάλματα υπήρχαν παντού και η πόλη φωτιζόταν από τα φώτα των καταστημάτων και των αριστοκρατικών βιτρινών. Το ευχάριστο σε όλο αυτό ήταν οι καινούργιες παρέες που κάναμε με τα παιδιά από τις άλλες χώρες, ειδικά της Λιθουανίας και της Ιαπωνίας. Αυτό το ταξίδι τελείωσε λίγο νωρίς αλλά ήταν τέλειο και συναρπαστικό αφού κάναμε και tour by night! Αυτό το ταξίδι ήταν το καλύτερο της ζωής μου! Μαρία Παραθύρα Α΄ Λυκείου
ΒΙΕΝΝΗΣ ?ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ Να τι μου άρεσε στο ταξίδι στη Βιέννη με το πρόγραμμα Comenius στα μέσα του Νοεμβρίου με παιδιά του σχολείου μας και τους συναδέλφους καθηγητές. Χάρηκα που οι μαθητές εκτίμησαν την αξία του να ταξιδεύει κανείς ?ίδιον της Ελληνικής φυλής-αλλά και που ανταποκρίθηκαν στις προκλήσεις του να περιδιαβαίνει κάποιος μια μεγαλούπολη της Ευρώπης και να τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά. Κοινή ομολογία πως τα παιδιά του χωριού μας έχουν ήθος ,είναι συνεργάσιμα και πως όταν βρεθούν μπροστά στις απαιτήσεις που οι συνθήκες επιβάλλουν, θα τα καταφέρουν. Και αυτό γιατί και στις εργασίες του προγράμματος ανταποκρίθηκαν αρκετά καλά και επίπεδο έδειξαν και δε φοβήθηκαν να πάρουν πρωτοβουλίες δείγμα και αυτό ότι έχουν μέσα τους τη στόφα να δουλέψουν και να δρέψουν τα οφέλη του κόπου τους. Δε χρειάστηκε να τα μαλώσουμε για κάτι άκομψο, δε μας ταλαιπώρησαν, δε μας ανησύχησαν ούτε στιγμή μία. Συγχαρητήρια στους γονείς του και στα ίδια τα παιδιά .Να τολμήσω να κάνω μια παραίνεση μικρή για να μη μείνει η Βιέννη ένα πυροτέχνημα .Ας προσπαθήσετε οι γονείς τους ,να ανοίξουν τα φτερά τους και σ άλλους τόπους ,έτσι ώστε να έχουν ορίζοντα μπροστά τους. ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΠΟΙΟΣ ΠΕΤΑΕΙ ΨΗΛΟΤΕΡΑ? Γιάννης Μήτος Φιλόλογος ΠΕ2
ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΣΤΗ ΒΙΕΝΝΗ Στα τέλη του Φθινοπώρου ένα ταξίδι στη Βιέννη αφήνει όμορφες αναμνήσεις και πρωτόγνωρα συναισθήματα σε όλους μας. Μια εμπειρία ξεχωριστή! Οι μαθητές μας, περιέγραψαν ο καθένας με τη δική του ματιά, τι αποκόμισαν από το υπέροχο ταξίδι. Καθώς και οι συνάδελφοι- συνοδοί αποτύπωσαν με το γλαφυρότατο λόγο τους, στα παραπάνω κείμενα τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις του ταξιδιού, χωρίς να χρειάζεται να πω κάτι περισσότερο κι εγώ με τη σειρά μου νοιώθω τυχερή που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία και πιστεύω ότι το ίδιο νοιώθουν και οι μαθητές μας. Μέσα από την εμπειρία αυτή είδαν, ανακάλυψαν, δοκίμασαν, διαπίστωσαν ότι αυτό που φαίνεται στα μάτια τους ανυπέρβλητο, ακατόρθωτο δεν είναι. Αυτό δεν μπορείς να το διδάξεις μόνο να το βιώσεις!!!
Τόλου ΄Ολγα Κοινωνιολόγος ΠΕ10 |
![]() | Today | 37 |
![]() | Yesterday | 34 |
![]() | This_Week | 137 |
![]() | This_Month | 193 |
![]() | All_Days | 60478 |
|